kappahl4

Oppdresset jubileumskolleksjon fra Kappahl

Kappahl feirer 60 år i Sverige, og 25 år i Norge. Høstens kolleksjon har en elegant citylook, med lette, tynne strikkeplagg og sarte bluser i kjølige nøytraler, som beige og grått, svart og vinterhvitt.

Publisert

Motepresseansvarlig Annelie Lindwall Brunsvik viser fram noen av sine favoritter fra Kappahls høstkolleksjon.

Overdelene er volumiøse, mens underdelene er smale. Harde og myke materialer mikses også, slik at motsetningene framhever hverandre. En svart, rett kåpe med røffe, MC-inspirerte glidelåsdetaljer spås å bli en favoritt.

– Kolleksjonen er mer oppdresset, figurnær og klassisk enn det som har vært vanlig fra Kappahl. I stedet for avslappede tunikaer, ønsker kundene nå en mer velkledd stil, sier motepresseansvarlig Annelie Lindwall Brunsvik. Hun byr på kanapéer og musserende, og har pyntet med showroomet med gullfargede ballonger i anledning jubileet.

Ved døren har hun hengt opp svart-hvitt bilder av grunnleggeren Per-Olof Ahl – en sjarmerende mann som på 1950-tallet fikk damene til å stå i lange køer for å sikre seg en «kappa», eller kåpe, fra Ahl. Han kjørte også rundt i Sverige og solgte kåper fra bilen.

Annelie Lindwall Brunsvik forteller at den Göteborg-baserte kjeden satser på å lage klær i bedre kvaliteter. Til høsten kommer det for eksempel myke, tynne strikkeplagg i kasjmirblandinger.

– Vi tar steget ut, men klarer fortsatt å holde et bra prisnivå. Folk er blitt mer bevisste på kvaliteter, og vil ikke lenger kjøpe gensere med akryl. Dette ser vi særlig tydelig i Finland, sier hun.

Powered by Labrador CMS