b.young

Godt resultat i DK Company

Grunnlegger og administrerende direktør Jens Poulsen er godt fornøyd med det regnskapet DK Company nå legger fram for 2012:  En nettoomsetning på 1,2 milliarder, et driftsresultat på 94 millioner og resultat før skatt på 52 millioner.

Publisert

DK Company har nå 200 multibrand-butikker. Her fra b.young i Jekta i Tromsø.

På grunn av oppkjøpet av BTX-divisjonene Modern, Toung og Retail er omsetningen mer enn fordoblet i forhold til regnskapasåret 2010/2011. Selskapet har vokst til å bli en stor aktør både når det gjelder engrossalg og retaiI. På engrossiden har DK Company 16.000 kunder i 28 land, og selskapet har nå over 200 multibrandbutikekr.

- Resultatet er bedre enn forventet. I regnskapsåret har vi dessuten avviklet engangskostnader på godt over 30 millioner kroner i forbindelse med oppkjøp, integrasjon og frasalg. Med dette har vi skapt en god plattform for framtidig vekst, sier Jens Poulsen, og fortsetter:

Jens Poulsen

- Historisk har DK Company vært en sterk aktør innenfor tradisjonelt engrossalg. Med 200 multibrandbutikker har vi nå en sterk vekstplattform for å utvikle retailkonseptene. I tillegg til de nåværende retailkonseptene b.young, Fransa og Designersmarket introduserer DK Company ytterligere to butikkonsepter i 2013: Cream som får premiere i Oslo i vår, og Blend, som er selskapets første retailkonsept for menn, som åpner første butikk til høsten.

For inneværende regnskapsår forventer DK Company en omsetning på rundt 1,7-1,8 milliarder og mer enn en fordobling av resultatet før skatt til mellom 100 og 120 millioner.

Powered by Labrador CMS