Netthandel viktig tema på Kjøpesenterkonferansen
Blir det mye ledig glass og betong når alle handler på nettet? Dette spørsmålet angir en av de viktigste problemstillingene på årets kjøpesenterkonferanse som arrangeres i Clarion Hotel & Congress i Trondheim fra 16. til 18. oktober.
På konferansen belyses en rekke temaer og problemstillinger rundt handels- og kjøpesenterutviklingen i Norge. Det vies mye tid til hvordan butikker i kjøpesentre skal konkurrere mot den økende netthandelen, med foredrag og eksempler på hvordan man kan fortsette å trekke kunder til den fysiske butikken og hvordan man kan kombinere fysisk butikk og nettbutikk.
Den svenske kjendisforeleseren Kjell Nordstrøm blir ett av høydepunktene i den lange rekken av bidragsytere. Poul-Erik Jacobsen fra Pej Gruppen skal kikke inn i framtiden og snakke om varehandel i Norge i 2018. Ellers blir det en rekke innlegg og presentasjoner av gode eksempler på en rekke driftsområder, som komplett.no, om krisehåndtering, om den gode miljøstasjonen i senteret og organisering av parkeringsanlegget, for å nevne noe.
På konferansen kåres også årets kjøpesenter, årets butikkjede, årets driftsteam og det beste markedsføringskonseptet.
Konferansen arrangeres av Nordic Council of Shopping Centers.