mary-mc-cartney-2

Mer bærekraftige klær fra KappAhl

KappAhl intensiverer arbeidet for å få mer bærekraftig mote i kundenes garderober. I vår er 24 prosent av motekjedens sortiment bærekraftsmerket. Samarbeidet med den kjente fotografen Mary McCartney er vårens høydepunkt.

Publisert

Mary McCartney

– KappAhl og Mary fant hverandre gjennom sitt sterke engasjement for bærekraft, forteller KappAhls sortiments- og designdirektør Carina Ladow. Resultatet av samarbeidet, kolleksjonen ”Dreams through a Lens”, kombinerer bærekraftig produserte materialer og klassisk mote med lang levetid.

Fra McCartneys kolleksjon for KappAhl.

I en stor undersøkelse spurte KappAhl sine kunder om de viktigste miljøspørsmålene innen mote. De fleste svarte flere miljøvennlige materialer og redusert bruk av kjemikalier, elemneter som står høyt på KappAhls agenda. – En av våre største utfordringer er den begrensede tilgangen til bærekraftige materialer, forteller Carina Ladow. - Vi følger markedet nøye og deltar i viktige prosjekter for å fremme utviklingen av bærekraft.

Den internasjonalt anerkjente fotografen Mary McCartney, datter til Paul og Linda McCartney, har jobbet som kreativ leder, fotografert og filmet ”Dreams Through a Lens”-kampanjen.

”Dreams through a Lens” er en klassisk tidløs sommerkolleksjon, som i sin helhet er laget av bærekraftige materialer – økologisk bomull, økologisk lin og resirkulert polyester. Kolleksjonen er produsert med redusert forbruk av vann, energi og kjemikalier og har klassiske snitt som gir plaggene lang levetid. ”Dreams through a Lens” lanseres onsdag 6. mai i KappAhls butikker og nettbutikken Shop Online.

KappAhl samler sitt engasjement for bærekraft under konseptet ”Future Friendly Fashion”. Arbeidet gjennomføres på flere områder med fokus på å få mer bærekraftig mote i kundenes garderober. I dag er 24 prosent av KappAhls sortiment bærekraftsmerket, og år 2020 skal all bomull fra motekjeden komme fra mer bærekraftige kilder.

Powered by Labrador CMS