Et godt team som holder seg sultne: Tone Næss, Maika Frydenlund, Linn Vagle, Trude Torgersen, Christoffer Larsen, Cathrine Sandnes, Trude Kjølstad. Ståle Christiansen var ikke til stede da bildet ble tatt.

Stay Hungry årets leverandør

Stay Hungry er årets leverandør i Norge. Det er klart etter at kunder og forbindelser har gitt bedriften et overveldende antall stemmer i forhold til de nærmeste konkurrentene i Tekstilforums kåring.

Publisert

Kundenes – og juryens begrunnelse er klar:

Captain og eier Tone Næss kan se tilbake på et meget godt år og satser videre med nye merker og større showrom

«Kunnskapsrike, energiske og sultne folk med lettsolgte produkter av høy kvalitet. De er alltid positive og flinke til å følge opp kundene med veiledning og god produktopplæring».

- Fantastisk morsomt å få prisen. Og det er først og fremst takket være mine strålende medarbeidere. Jeg har et fantastisk team som står på hele tiden. Så en stor takk til dem, sa eier og «captain» Tone Næss da hun fikk prisen av Tekstilforums redaktør Ove Hansrud.

Næss og hennes team kan se tilbake på 2018 som det beste året siden starten i 2007: 25 prosent salgsøkning og fin fremgang for alle merkene i porteføljen: Lee, Wrangler, Svea og Whyred . Og nå går de inn i 2019 i full fart med flere nye merker: Svenske Hope, Bestseller-merket Postyr og det norske loungewearmerket As We Are NO (AWAN). Dette krever mer plass, og i løpet av kort tid utvides showrommet i Nydalsveien 24 med 200 kvadratmeter. Da får teamet nær 800 kvadratmeter til rådighet.

- Det er tøffe tider, men vi har hatt god utvikling takket være at vi hele tiden jobber tett sammen med kundene. Vi har ikke avsluttet jobben vår før varene er solgt ut av butikk! Et eksempel på det tette samarbeidet er at vi ikke har en eneste utestående fordring fra 2018. Det er jeg mektig stolt av, i en tid hvor mange sliter, sier Tone Næss.

Men hun ser mange muligheter, og velger å satse på nye merker for å få et bredere kundegrunnlag og flere bein å stå på.

- Vi er godt etablert i jeans- og streetware-segmentet med sterke merkevarer, men vi ønsker å utvide i segmentet «affordable fashion» med gode, trendy merker, og her ser vi mange muligheter med de merkene vi nå har tatt inn, sier Tone Næss.


Årets Leverandør

Tekstilforum har sammen med sine lesere kåret årets leverandør i tekstilbransjen siden 2011. En pris som har som misjon å fremheve de gode leverandørene og fokusere på deres viktige rolle i verdikjeden.

Tidligere vinnere er:

2BIZ, Ball Group, Fransa, Cream, Floyd, Freequent, Riccovero og 4 Knits/Close to my heart.

Powered by Labrador CMS