add-to-bag-pike

Add to Bag fyller et hull i markedet

- Etter at Bestseller besluttet å  trekke sitt tweensmerke Outfitters Nation fra markedet i november 2014 oppsto det et hull i tweensmarkedet som vi akter å fylle med vårt nye merke Add to Bag, sier Jens Bendt og Jesper Wegge Maansson i P.T. Clothing.

Publisert

Historien om utviklingen av Add to Bag forteller mye om effektiviteten.

- Allerede en uke etter at Outfitters Nation hadde fortalt om deres beslutning var vi i Kina og startet utviklingen av et nytt jeansprogram. Det ble lansert på messen i København og Oslo i februar 2015 og det ble solgt 20.000 par på litt over en måned. 299 kroner ut av butikk med god kvalitet og gode kalkyler til butikkene var de viktigste årsakene til at Add to Bags tok av som en rakett. Det startet som et rent jeansmerke for aldersgruppen 7 til 17, men nå har vi utviklet en komplett kolleksjon til gutt og pike med t-shirts, skjorter, strikk og kjoler.

- Utgangspunktet for konseptet er å tilføre et tøft detaljmarked lett omsettelige produkter i et attraktivt prisleie og med en høy inntjening. Kolleksjonene er itemsbasert og tar derfor utgangspunkt i de produkter og farger som tradisjonelt har et høyt gjennomsalg og som butikkene kan bruke som ” daglig brød” i sortimentet, sier Bendt og Wegge Maansson..

Tilpasset Norge

ADD to BAG Kolleksjonen er tilpasset det norske markedet.

- Vi ser tydelige forskjeller på det norske og danske markedet. Derfor er det nødvendig med tilpasninger. Stilen i Danmark er litt tøffere og mer streetpreget, mens norske kunder foretrekker en mykere og litt mer nedtonet stil, sier Jens Bendt. - Og Norge er et så viktig marked for oss at vi går hit først og tilpasser kolleksjonen til Danmark etterpå.

Vi er godt fornøyd med utviklingen av våre eksisterende merker HOUNd til gutt og BY HOUNd til pike. De er mer konseptuelt bygd opp med mix & match kolleksjoner og fokus på identitet og image. Men vi ønsker også at våre forhandlere kal ha muligheter for å få tilført produkttyper som dem i ADD to BAG for å kunne stå bedre rustet overfor en mer prisorientert og motemessig nøytral forbruker, hvor pris er et viktig parameter, sier han

Forhandlerne skal tjene penger

Tett kontakt og godt samarbeid med forhandlerne er svært viktig for PT Clothing. - Vi ønsker å bidra i hele prosessen for å bidra til at butikkene får solgt varene og at de tjener godt på dem. Hvis ikke, er det like ille for oss som for dem.

PT Clothing viser ADD to BAG samt sine HOUNd og BY HOUNd kolleksjoner i rom 567 på Norsk Moteforum.

Powered by Labrador CMS