Fam Irvoll er med på laget når Lilletiger lanserer sin nye måte å selge bærekraftige barneklær på.
Fam Irvoll er med på laget når Lilletiger lanserer sin nye måte å selge bærekraftige barneklær på.

Selger barneklær på en ny måte

Samtidig som siste dag av Oslo Runway gikk av stabelen lanserte den norske startupen Lilletiger et helt nytt konsept innen salg av baby og barnetøy.

Publisert

Lilletiger lanserer en tjeneste der kundene mot en fast månedlig sum får det de trenger av høykvalitets babytøy og yttertøy til barn. Med seg på laget har de blant annet Helly-Hansen og designer og moteskaper Fam Irvoll som er en av få norske designere som har tatt design til barneklær på alvor. - Med Fam på laget så skal vi lage unike og kule klær på en bærekraftig måte, sier daglig leder Patrick Skou

- Vi ser at en slik modell dekker et tydelig behov i markedet der forbrukerne blir mer bevisste og at de heller ønsker tilgang til produktene de trenger istedenfor å eie de. Hos oss gir kunden bare beskjed når de trenger en ny størrelse og returnerer det brukte plagget når de mottar det nye. Med tanke på et barn vokser i snitt 8 størrelser innen det fyller to år så blir det flere hundre plagg som bare benyttes noen få ganger. Når vi også vet at produksjon av klær er meget miljøbelastende så er vårt konsept både økonomisk fornuftig og miljøvennlig, sier co-founder Rune Skou

Pris og videre detaljer blir lagt ut på hjemmesiden samtidig med at det åpnes for forhåndsbestillinger. Yttertøyet blir sendt ut nå i høst, mens klær fra Fam Irvoll er klare fra våren 2019

Powered by Labrador CMS