“Rethink Together” fra Marc Cain

Marc Cain bygger videre på sin bærekraftsatsing med "Rethink Together ".

Publisert

- Dette er et nytt, viktig skritt på veien til økt åpenhet i hele verdikjeden. "Rethink Together" er den ideen Marc Cain følger fordi dette betyr en felles innsats for å tenke nytt sammen. Det handler ikke bare om en økologisk samvittighet, men også et nytt tankesett som får både sluttkunder og selskaper til å revurdere og tenke annerledes. Dette inkluderer mer rettferdige arbeidsforhold, materialer som sparer ressurser og transparente handelskanaler, heter det i en pressemelding fra det tyske merket.

Marc Cain følger denne tilnærmingen med sine "Rethink Together"-produkter. De er laget av mer bærekraftige materialer og går gjennom innovative, ressursbesparende produksjonsprosesser, noe som betyr at det brukes mindre vann og færre kjemikalier. En hangtag og innvevd etikett gjør det klart for kunden at dette er et produkt med bærekraftige standarder.

I tillegg arbeider Marc Cain med mer bærekraftig alternativer av bomull. Som en del av dette arbeidet ble Marc Cain medlem av Better Cotton Initiative (BCI) Selskapet har som mål å øke andelen bærekraftig bomull med 50 prosent innen 2023.

Powered by Labrador CMS