Stormberg mest bærekraftig

Stormberg er bransjevinner i Europas største forbrukerundersøkelse om bærekraft, Sustainable Brand Index

- Vi vil takke våre kunder og folket for tilliten. Det er en ære å bli ansett som bransjens mest bærekraftige - det inspirerer oss i det videre arbeidet, sier daglig leder i Stormberg, Hege Nilsen Ekberg.

Stormberg er det selskapet som lengst har ligget på topp i målingen, og ble også i 2019 og 2020 kåret av folket til tekstilbransjens mest bærekraftige. Samlet sett ble Stormberg vurdert på en femteplass over Norges mest bærekraftige selskap. I 2020 ble hele 254 norske merkevarer vurdert av folket.

Hege Nilsen Ekberg

- Bærekraft er et av våre viktigste fokusområder, og noe vi jobber for hver dag. Vi har en nullvisjon når det kommer til utslipp og leter hele tiden etter hvordan vi kan bli bedre. Klima- og miljøutfordringer er store, og noe vi må løse sammen. Dersom alle gjør litt kan vi få til mye sammen, sier Ekberg.

Tidligere i år ble turtøyprodusenten fra Sørlandet også kåret til Norges fremste på sosiale innovasjoner.

- Stormberg har jeg, som konsument og forsker, alltid beundret for deres sosiale og samfunnsmessige engasjement. Det som gjør dem unike er verdigrunnlaget som preger dem, sier Tor W. Andreassen, Professor ved NHH Norwegian School Economics, og grunnlegger av Norsk innovasjonsindeks, da prisene til Norges mest innovative selskaper ble delt ut i februar.

I tillegg til å klimakompensere for hele virksomheten og være tidlig ute med å teste nye klima- og miljøvennlige løsninger er Stormberg kjent for sin rekrutteringspolicy der 25 prosent av de som rekrutteres skal være personer som normalt havner utenfor i arbeidslivet. Stormberg har også engasjert seg for etisk handel og arbeidet for et mer transparent og åpent næringsliv. (Pressemelding)

Slik ble studien gjennomført

Sustainable Brand Index er Europas største merkevarestudie om bærekraft, og har blitt gjennomført i Norge siden 2013. Studien har som mål å fremheve bærekraft og spre og øke kunnskapen om dette. I 2020 har mer enn 60.000 personer blitt intervjuet og over 1.400 merkevarer i tilsammen 8 land er vurdert. Målgruppen for studiene er personer mellom 16 og 70 år i de ulike landene. Utvalget er representativt for befolkningssammensetningen i landene. Les mer her: https://www.sb-index.com

Powered by Labrador CMS