Minories – nytt merke for barn fra KappAhl

KappAhl vil styrke sin posisjon i barnetøysegmentet og lanserer nå et nytt merke for barn – Minories.

Publisert

Merket lanseres først i tre butikker i Sverige, i butikken i Oslo City og på nett i begynnelsen av februar.

Det brukes bare materialer fra bærekraftige kilder, og en stor del av plaggene komme ri GOTS-sertifisert økologisk bomull og sertifisert, resirkulert polyester. Størrelsene går fra 50 til 128.

Alle plagg i kolleksjonen er designet og produsert for å vare lenge. Farger og trykk er slik at plaggene enkelt kan kombineres fra en kolleksjon til en annen. Smarte løsninger gjør at plagg kan forlenges og dermed vare lenger.

- KappAhl er inne i en spennende vekstfase hvor vi med blant annet Minories spisser vår varemerkeportefølje. Vi har en herlig energi i selskapet, med proffe medarbeidere som er flinke til å designe relevante produkter og utvikle nye, spennende varemerker, sier Desiré Westerberg, som er Vice President Business Unit Kids hos KappAhl.

KappAhl forsterker hvert år sidn posisjon i barnesegmentet og tar nå et nytt skritt med Minories. Lanseringen er en oppfølging av Newbie, som ble lansert som merke i 2010, og som har hatt egne butikker siden 2014.

- Minories budskap er tydelig: Vennlighet er en superkraft og kjønnsstereotyper er superkjedelige. Barn skal få lov til å være barn, og det var slik ideen til Minories ble født. Merket er inspirert av barns ulike personligheter, hvor ulikheter oppmuntres og hvor alle barn får være seg selv og delta, forteller Johanna Lannsjø, Brand & Assortment Manager for Minories.

Powered by Labrador CMS