Mini Rodini PRE AW 19 TUTTO BENE
Swedish children’s wear brand
Mini Rodini PRE AW 19 TUTTO BENE Swedish children’s wear brand

Mini Rodini i Zalando

Zalando utvider sitt bærekraftige sortiment med lanseringen av det svenske barnemerket Mini Rodini

Publisert

Zalando lanserer i dag det svenske merket Mini Rodini for sine 32 millioner kunder i 17 ulike markeder.

Lanseringen av Mini Rodini er med på å styrke Zalandos bærekraftige sortiment, og underbygger satsingen mot å bli den foretrukne destinasjonen for mer bærekraftige mote.

– Vi er veldig glade for å kunne samarbeide med Mini Rodini. Hos Zalando ser vi en økt etterspørsel etter bærekraftig og skandinavisk mote blant våre 32 millioner aktive kunder i Europa. Mini Rodini har et av markedets mest bærekraftige sortiment, og lanseringen underbygger Zalandos ambisiøse mål om å generere 20% av GMV gjennom salg av mer bærekraftige produkter innen 2023, sier Kenneth Melchior, direktør for Nord-Europa hos Zalando.

Mini Rodini er et av Skandinavias raskest voksende varemerker for barneklær. Samarbeidet med Zalando er en del av merkets globale ekspansjon og deres mål om å gjøre det enkelt å handle barneklær med minst mulig miljøpåvirkning på menneskene og planeten.

– Zalando er en viktig partner for Mini Rodini og er en del av vår strategi for å kunne tilby et av

verdens mest holdbare barnemerker til enda flere. Zalandos satsing på barnesegmentet, deres sterke europeiske tilstedeværelse og en økt interesse for netthandel, gjør samarbeidet mellom Mini Rodini og Zalando til en bra match, sier Håkan Ström, administrerende direktør hos Mini Rodini.

Mer enn 99% av Mini Rodinis produkter er fremstilt ved hjelp av bærekraftige materialer – det vil si ukonvensjonelle materialer som har mindre påvirkning både på miljøet og mennesker. Det kan for eksempel være økologisk bomull, resirkulert polyester eller modal. Mini Rodini driver også med ‘upcycling’, der materialene fra tidligere kolleksjoner blir brukt på nytt.