Name it og Emma støtter Sykehusklovnene

Barnemerket name it fortsetter å samle inn penger til Sykehusklovnenes arbeid for barn som er innlagt på norske sykehus.

Publisert

Denne gangen gjør name it et samarbeid med Emma Aasbakk Engen (10 år) fra Berkåk i Sør-Trøndelag. Hun har sykdommen Nevrofibromatose type 1 og ADHD, som har ført til utallige sykehusopphold. Hun har fått kjenne på hvilken forskjell Sykehusklovnene kan gjøre for barn på sykehus. Derfor har hun laget fem tegninger på kort som skal selges i alle name it-butikkene fra slutten av oktober til inntekt for Sykehusklovnene.

Sykehusklovnene er en gruppe profesjonelle scenekunstnere som har spesialisert seg på arbeid med barn på sykehus. Klovnene bidrar til positive opplevelser og pusterom for barn i en vanskelig livssituasjon.

- I name it er vi opptatt av å hjelpe barn. Vi ble derfor veldige glade da Emma likte ideen vår og gjerne ville være med og lage disse flotte kortene, sier Marianne Bjørnsgård, ansvarlig for name it-butikkene i Norge. – Dette blir kjempespennende, og nå håper vi at kundene våre vil være med å bidra, slik at det blir mest mulig penger til Sykehusklovnene. Vi vil gjerne gjøre Emma stolt, og alle pengene går uavkortet til Sykehusklovnene.

I fjor arrangerte Bestseller, som name it er en del av, en GIVE-A-DAY hvor alt kundene handlet for i Bestsellers butikker en spesiell dag, gikk til veldedighet. Halvparten av beløpet gikk til globale formal, Save the Children, UNICEF og Cain, mens den andre halvparten, rundt 3,4 millioner kroner, ble gitt lokalt. I Norge valgte Bestseller å gi pengene til Barnestiftelsen.

Powered by Labrador CMS