Varner og Klarna samarbeider

Varner-konsernet inngår et omfattende samarbeid med Klarna. Dette skal gjøre selskapet til Nordens ledende omnikanal motekonsern.

Publisert

Nå skal Varner sammen med Klarna akselerere sin satsing på netthandel. Kundene skal enkelt og smidig betale med Klarna Checkout i alle kjedens nettbutikker.

– Vårt og hele retailbransjens behov for å kunne tilby kundene en helt friksjonsfri kjøpsopplevelse på nett har økt ytterligere det siste året. Klarna har flere av verdens ledende varemerker innen mote og livsstil i sin portefølje, og vi er overbevist om at deres ekspertise og erfaring kommer til å gjøre våre kunder enda mer fornøyde og føre til et langvarig partnerskap mellom Klarna og Varner, sier markedssjef i Varner, Knut Vidar Nilsen.

Bare i løpet av våren og sommeren har de merket en kraftig etterspørselsvekst i sine mange nettbutikker og kommer til å ha en omsetning på rundt en milliard svenske kroner fra netthandel i løpet av i år.

Vil tilby Klarna Shopping Assistant

I tillegg til Klarnas smidige og fleksible betalingsløsninger vil også Varners motekjeder på nett tilby Klarna Shopping Assistant (KSA). Denne gjør det mulig for kunden enkelt selv å velge leveringsmåte og utleveringspunkt i nettløsningen. Det betyr at om det er enklere for deg å hente pakken i nærheten av jobben din, kan du velge det direkte i løsningen.

Kunden kan også enkelt følge leveransen i Klarnas app og få et varsel når produktet har ankommet utleveringsstedet. Dette gjør det enkelt og oversiktlig, ved at alt samlet på ett sted.

– Varner har som ambisjon å ligge i forkant, ikke bare når det gjelder mote, men også innovasjon og service til sine kunder. Det gjør oss til en perfekt match. Vi er selvsagt veldig stolte over å få være med og utvikle hele handleopplevelsen for Varners mange og populære varemerker. Gjennom dette partnerskapet får Varners varemerker økt sin eksponering mot de mange millionene kunder som benytter seg av Klarnas app i Norden. Samtidig får Varners kunder en enkel og smidig kjøpsopplevelse både når de foretar det faktiske kjøpet, og i forbindelse med levering og eventuell returhåndtering, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.

Samarbeidet inkluderer følgende varemerker:

Norge

Dressmann, Volt, Bik Bok, Carlings, Cubus, Wow og Urban Sport

Sverige

Dressmann, Volt, Bik Bok, Carlings, Cubus, Junkyard

Finland

Dressmann, Volt, Bik Bok, Carlings, Cubus (Pressemelding)

.