oslorunway2015

God og nøktern start på Oslo Runway

- En god start og et arrangement som det er mange muligheter til å bygge videre på, sier Gisle Mardal i Norwegian Fashion Institute etter at Oslo Runway hadde gjennomført sin debut i kulturkirken Jakob.

Publisert

Initiativtakere THIS IS PR og NFI har sammen med sponsorene vært svært tydelige på at den nye visningsaenaen skal ha faglig fokus og fjerne seg fra kjendiseri og glamour. Mardal er godt fornøyd med at et internasjonalt filmteam var på plass og at flere viktige innkjøpere, blant dem et team fra Søylen Eiendom og flere andre, var på plass. – Det passer oss bra å starte nøkternt, men vi har mange utviklingsmuligheter, og den ene dagen denne gangen blir forhåpentligvis til flere, sier Mardal.

Han gledet seg over god spennvidde blant designerne som sto for visningene. Fra de etablerte, kommersielle by TiMo, JohnnyLove og Epilogue, til unge, kreative og mer eksperimenterende Anne Karine Thorbjørnsen og Christina Leidang.

Det nøkterne preget ble understreket av det faktum at arrangementet foregikk i en kirke. Dermed var de høye stettglassene med sprudlevann og fotoveggen byttet ut med tilbud om økologisk mat og drikke fra vogner på hjørnet. Litt morsomt og ironisk er det da at mange av de mediene som kritiserte tidligere Oslo Fashion Week for å være for opptatt av kjendiser gjorde den ene krampaktige kjendisvinklingen etter den andre da de dekket arrangementet.

By TiMo fikk æren av å åpne den første utgaven av Oslo Runway. Tine Mollatt og hennes team skuffer ikke. Her var det typisk behagelige, myke, feminine og komfortable antrekk i lyse pasteller. Romantiske sommerkjoler, løse og ledige bukser, kimonoer og buksedresser i typisk by TiMo-stil, med blomstermotiv eller blonder. Men også tøffere ting i dypere farger, i svart, brunt og burgunder.

Flere bilder fra by TiMo:

Powered by Labrador CMS