Zalando med Black Friday-rekord

Zalando satte salgsrekord med over to millioner ordrer på Black Friday, noe som tilsvarer en dobling av fjorårets resultat.

Publisert

Zalando deltok på Black Friday for fjerde gang, og avsluttet én av selskapets viktigste kommersielle handledager med et rekordresultat på litt over to millioner ordre. På det travleste ble det solgt mer enn 4 200 varer per minutt, noe som betyr at fjorårets rekord på 2 000 varer per minutt ble forbigått med god margin.

Gjennom sine Black Friday-aktiviteter klarte Zalando å kapre nesten 220 000 nye kunder, mot fjorårets 100 000. Den mest populære Black Friday-varen var et par svarte sneakers.

- Zalandos forberedelser til Black Friday 2018 begynte umiddelbart etter Cyber Week 2017. Med sterke resultater på tvers av alle markeder har vi gjennomført en vellykket Cyber Week og levert en all-time-high Black Friday. Dette er ikke bare en viktig dag for våre kunder, men Black Friday tillater oss å teste vår teknologi og infrastruktur, samt å bedømme mulighet og behov for videre vekst. Jeg er stolt av hva vi har klart å få til som et team, og jeg ser frem til å bygge videre på dette i fremtiden, forteller Moritz Hahn, Senior Vice President for kommersiell virksomhet i Zalando Mote.(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS