DK Company Domicil.jpg

Selger Blue Willis og Kello

DK Company har bestemt seg for å selge de to klassiske merkene Blue Willis og Kello.

Publisert

Selskapet har startet en prosess med å få solgt de to merkene. Dette skjer ut fra et strategisk ønske om å holde full fokus på kjernevirksomheten, som med sommerens oppkjøp fra BTX økte til en årlig omsetning på rundt 1,5 milliarder.

- Vi ser på Blue Willis og Kello som sterke varemerker med en lojal kundekrets blant voksne damer, sier Jens Poulsen, administrerende direktør i DK Company til TØJ-portalen. – Men etter de siste oppkjøpene av merker som b.young, Fransa, Blend og Ichi er vårt fokus rettet mot mellomsegmentet og de yngre gruppene, hvor vi med vår multibrandstrategi er en sterk partner for våre kunder. Vi må erkjenne at de klassiske merkene nå faller utenfor vår framtidige satsningsområde og er derfor overbevist om at kolleger i bransjen kan drive disse merkene med mer nærvær og effektivitet, sier Jens Poulsen.

DK Company vil undrsøke markedet de neste ukene og forventer at salgsprosessen kan være gjennomført i løpet av de neste par månedene.

(Tøj)

Powered by Labrador CMS