Stormberg-gründer Steinar J Olsen er forberedt på å møte et marked som er minst like tøft som det norske. Foto: Helle Hynne
Steinar J. Olsen sier til NRK at satsingen i Sverige baserer seg mer på en god magefølelse enn på grundige markedsundersøkelser.
– Det er viktig å følge magefølelsen og jeg har tro på at så lenge nordmenn har tatt så godt imot Stormberg, så kommer svenskene til å gjøre det samme, sier han til NRK Sørlandet.
Stormberg har blitt en av de største aktørene innen sportstøy og friluftsklær i Norge, og selskapet er også kjent for sitt sosiale engasjement i rekrutteringen av medarbeidere.
Steinar J. Olsen sier til NRK at han er godt forberedt på at det svenske sportsmarkedet er minst like tøft som det norske.
– Situasjonen i Sverige er preget av sterk konkurranse og i tillegg har svenskene hatt tøffere utfordringer enn nordmenn når det gjelder den økonomiske situasjonen og etterdønninger av finanskrisen, sier Steinar J. Olsen.
" Han har likevel stor tro på satsingen, og trekker frem Stormbergs prispolicy som et viktig konkurransefortrinn i det tøffe svenske markedet. Stormberg har tradisjon for å gi kundene mye sports- og turtøy for pengene, noe Olsen tror vil falle i god smak hos svenskene.(NRK)