NF&TA-konferansen – en møteplass for hele bransjen
Med NF&TA-konferansen ønsker vi å skape en arena hvor hele bransjen kan samles, sier CEO i NF&TA (Norwegian Textile & Fashion Agenda), Linda Refvik.
På den første konferansen som arrangeres i DOGA i Oslo 2. og 3. november, ønsker vi å sørge for at hele bransjen kan få påfyll, ny kunnskap og inspirasjon, samtidig som utdanning møter næringslivet. Vi må se fremover, skaffe oss ny kunnskap og oppdage mulighetene som ligger i en kontinuerlig endring og omstilling. Derfor trenger vi en slik møteplass, og vi har hentet spennende internasjonale foredragsholdere og de fremste norske representantene for internasjonale og norske merkevarer i et spennende to dagers program som vil by på noe for alle.
Dette skal være en møteplass for alle som jobber med mote og livsstil, sport, sko og interiør. Vi retter oss både mot medlemmer og potensielle medlemmer av NF&TA og mot andre interesserte. Vi ønsker å tenke stort og favne hele bransjen, både mote, livsstil, sko og interiør. Fra forskning, utdanning og utviklere til produksjon og markedsføring. Og næringslivet får anledning til å møte studenter for å finne nye talenter og få påfyll av nye tanker og innspill, sier Refvik.
Nye ferdigheter
Første dag har fokus på nye ferdigheter for fremtidens arbeidsplass. Her møter du internasjonale foredragsholdere fra Esmod International, The Digital Fashion Group og Bocconi University i Milano, dagens mote- og designstudenter og ledende stemmer fra Holzweiler, Norsk Industri, KIHO, Virke, Northern Playground, SoFI, Oleana, Helly Hansen, OsloMet, Kastel og Norwegian Fashion Hub. Foredragene følges opp ed paneldebatter.
Radikal transformasjon
Dag 2 av konferansen handler om radikal transformasjon for fremtidens næring. Her er det innslag fra internasjonale foredragsholdere fra Bocconi University i Milano, (a)industri, Acceleration Circularity, European Environment Agency og Renewcell. I tillegg ledende stemmer fra Tom Wood, H&M, Sleepers, Iis of Norway, Fremtiden i våre hender, Tise, Etisk Handel Norge, Fretex, Bergans, Røde Kors, Plast Nordic, Pierre Robert, Sandnes Garn og Active Brands.
Det er lagt opp til tre hovedtemaer denne dagen: Handel og konsum, design og produksjon, og gjenbruk og gjenvinning.
-
-
-
c