Kyrre Alver og Nina Tinholt.
Kyrre Alver og Nina Tinholt.

Blender vil dekke hele spekteret

Blender ønsket flere bein å stå på. Løsningen var å bygge opp Blender Sport og Blender Home ved siden av Blender Agency for å kunne tilby kundene et bredt spekter av merker.

Publisert

- Det blir stadig sterkere bransjeblanding. Det så vi konturene av for åtte år siden, og bestemte oss for å endre oss for å få flere bein å stå på – sport og home. Og startet samtidig prosessen med å gå fra et rent motehus til mer livsstil: med fremtidens sportskonspet Juice i 2016, Blender Sport Healty Living i 2017 og Blender Home i 2018. Målet er at vi kan tilby hele spekteret av varer slik at kundene kan få kjøpt alt til butikken hos oss, sier medeier og daglig leder Kyrre Alver. Sortimentet er bygget opp med fokus på kvalitet og bærekraft.

I tillegg er Blender medeier i merkene Cala Jade og FWSS og jobber også med distribusjon.

Det tar som kjent tid å bygge nye konsepter, og Blender Home er fortsatt i oppbyggingsfasen. - Vi ønsker å finne gode kombinasjoner og retninger for å inspirere og skape opplevelser. Home-konseptet har hittil bestått av interiørartikler. Underveis har vi satset mye på et eget kaffekonsept, som Peppe Trulsen har ansvaret for. Etter hvert vil det komme både møbler og interiør, sier Alver og Nina Tinholt, som leder Blender Home.

Dermed nærmer vi oss målet – å dekke hele spekteret: agentvirksomheten, sport, home, kaffe og distribusjon. Det norske markedet er utgangspunktet, men vi jobber med hele Norden, slår de fast.

Blender Home har hatt en meget rask vekst og positiv utvikling, og rundt halvparten av Blenders omsetning kommer i dag fra interiør. – Vi har fått en rekke store, viktige kunder, sier Alver.

Varesortimentet er konsentrert om mindre interiørartikler, keramikk, lys, drinkware, håndsåpe, lotion og hudpleieprodukter, men også elektriske produkter. – Artikler som gir verdifullt mersalg i mote- og livsstilsbutikker, men som også er rettet mot flere andre bransjer, som hudpleie, kaffebarer, hoteller og restauranter – de beste i hver kategori. Noe som gir oss et langt bredere kundegrunnlag enn tidligere. Når vi reiste til for eksempel Bergen for noen år siden, hadde vi kanskje 5 – 6 kunder å besøke, I dag har vi nærmere 25. Vi har en rekke nye muligheter, sier Nina Tinholt.

Powered by Labrador CMS