Karen by Simonsen inn på badet og soverommet

Nå inntar Karen by Simonsen både badet og soverommet!

Publisert

I tillegg til å fortsette å designe klær med sitt særegne DNA, har den danske designeren Karen Simonsen brukt korona-perioden til å tenke nytt, redefinere merkets DNA og lansere en «living»-kolleksjon.

Den inneholder nattøy, håndklær, sengetøy og jakker i en spesiell, eksklusiv ren ullfleece. Alt er preget av hennes filosofi og tanker om bærekraft, rent miljø, stil og holdbarhet, og det faktum at vi bør roe ned, slutte å løpe og begynne å gå, og rett og slett bli flinkere til å nyte livet. Produktene er preget av høy kvalitet og mange fine detaljer.

- Living-kolleksjonen føyer seg inn i Karen Simonsens univers, hennes «KBS society», rettet mot dem som verdsetter kvalitet, stil, helhet og opplevelse. Og det passer perfekt å lansere den nå, når de fleste forbrukere er opptatt av å ha det koselig og stilig rundt seg hjemme. Det er også god timing fordi det dukker opp stadig flere «hybridbutikker» med både klær og interiørartikler, og at stadig flere motebutikker orienterer seg i retning av interiør og hjemmetekstil når de søker etter produkter som kan gi mersalg og skape nye opplevelser for kundene, sier Hanne Lyngstad, som sammen med Jan S. Jensen selger Karen by Simonsen i Norge.

De er meget godt fornøyde med måten butikkene har respondert på living-konseptet. – Svært mange har kjøpt Living-produkter, og vi merker at den nye bredden i kolleksjonen også bidrar til å øke salget av kleskolleksjonen, sier de.

Prismessig ligger KBS Living i medium pluss-segmentet, og kommer med to kolleksjoner i året.

Powered by Labrador CMS