Pierre Robert bruker Svanemerket aktiv i sin markedsføring
Pierre Robert bruker Svanemerket aktiv i sin markedsføring

Svanemerkets merkebrukerpris til Pierre Robert

Pierre Robert får Svanemerkets merkebrukerpris. Prisen går går til merkevarer som har utmerket seg med bruk av Svanemerkets logo i markedsføring.

Publisert

- Dette er en stor glede. Svanesertifisering henger høyt, og vi har jobbet hardt i leverandørkjeden for å få dette til. Men det er nettopp vanskelighetsgraden rundt sertifiseringen som gjør Svanemerket så verdifullt, det markerer en faktisk forskjell i produkt. Svanemerkede produkter utgjør bedre valg for mennesker, dyr og miljø. Vi bruker derfor logoen med stolthet, og setter den klart og tydelig på alle kommunikasjonsflater. For oss er Svanemerket det beste kvalitetsstempelet vi kan få, sier CSR-ansvarlig i Pierre Robert Group, Margrethe Vikanes.

Pierre Robert ønsker å gjøre mindre miljøbelastende plagg tilgjengelig for alle gjennom nettbutikk og et omfattende nettverk av dagligvarebutikker over hele landet. Hensynet til bærekraft veier tungt i alt fra design og råmaterialer til produksjon, forpakning og transport, til hvordan plagget skal brukes og til slutt resirkuleres ved livets slutt. Rundt 95% av Pierre Roberts ullplagg er nå Svanemerkede.

- Pierre Robert har imponert oss stort med deres svanemarkedsføring. Svanemerket er godt integrert i alt de gjør, både av aktiviteter og i design. De oppnår stor synlighet blant annet gjennom samarbeid med influenser Jenny Skavland, og de er også flinke til å bygge kunnskap om Svanemerket gjennom blant annet hjemmesider, ekstra informasjon på produktene og i sosiale medier. Fordi produktene har en enorm distribusjon gjennom alle de store dagligvareaktørene i landet i tillegg til egen nettbutikk, når Pierre Robert ut til veldig mange, og bidrar til at mange forbrukere enkelt kan ta gode miljøvalg når de skal kjøpe ull, sier Jarle Skeidsvoll, direktør i Svanemerket.

Om Svanemerket

Svanemerket er Nordens offisielle miljømerke og ble opprettet av Nordisk Ministerråd i 1989. Det er og er en ikke-kommersiell merkeordning. Svanemerket stiller krav til hele produktets livssyklus, inkludert sosiale forhold hos produsenten, og om produktet lages for å vare så lenge som mulig. Svanemerket er en av miljøsertifiseringene med strengest krav, og er et av Nordens mest kjente miljømerker.

Powered by Labrador CMS