Tore Skjærgård med det nye kundeservice teamet Silje H. Haugland (t.v.) og Alice A. Abdrahmanova (t.h.)
Tore Skjærgård med det nye kundeservice teamet Silje H. Haugland (t.v.) og Alice A. Abdrahmanova (t.h.)

Mange vil på nett med Insp

- Nettsalg uten nettbutikk er en løsning mange butikker raskt har kunnet ta i bruk under pandemien.

Publisert

- Det har nok vært en stor overraskelse for mange butikker at de kunne starte med nettsalg og klikk & hent fra sosiale medier helt uten en nettbutikk. De fleste butikkene som har tatt i bruk Insp-løsningen har ikke ønsket å starte en nettbutikk tidligere på grunn av den store arbeidsbelastningen, sier daglig leder Tore Skjærgård.

Insp Retail Tomorrow var i utgangspunktet et digitalt verktøy for å legge ut bilder på sosiale medier på en rask og effektiv måte. Deretter er det utviklet funksjoner med nettsalg uten nettbutikk og klikk & hent, alt direkte fra sosiale medier.

- Gjennom pandemien har vi sett vi at kundene har endret seg og bestiller mer på nett, bruker klikk & hent og tar kontakt med butikkene direkte på sosiale medier. Fenomenet med klikk & hent har lenge vært populært hos kundene og vi kan nå si at dette har eksplodert. Dette er den nye kunden framover. Det vil si at det å drive butikk i 2021 er blitt både en fysisk og digital jobb.

- De fleste lokale butikker har ikke ressurser til å starte nettbutikk i full skala. Nå har mange fått øynene opp for at de kan tilby nettsalg og klikk & hent på en rimelig og enkel måte med Insp Retail Tomorrow. Særlig klikk & hent funksjonen er viktig for lokale butikker i konkurransen mot internasjonale nettbutikker, sier Tore Skjærgård, og fortsetter:

- Kundene i dag er utålmodige og ønsker ikke å vente 2-3 dager på å hente varene posten når de like lett kan bruke klikk & hent og hente varene med en gang i butikken. Dette gir også butikkene en mulighet for mersalg når kunden kommer og henter. Så dette er en vinn-vinn-mulighet for lokale butikker og lokale kunder.

Insp har fått utviklingsstøtte fra Innovasjon Norge og fortsetter å utvikle verktøyet videre. Den store kundetilstrømningen i vinter har gjort det mulig å ansatte to nye medarbeidere på kundeservice som supporterer og veileder nye butikker som tar i bruk Insp. Alice A. Abdrahmanova har bakgrunn som butikksjef fra flere Companys-butikker og Silje H. Haugland fra en stilling i Morris med ansvar for sosiale medier.

Powered by Labrador CMS