Monel nytt norsk yttertøymerke

Monel er et nytt norsk yttertøymerke som ildsjelene i Tendenzer på Høvik har klokkertro på, og som er blitt utviklet og designet i rekordfart i løpet av høsten.

Publisert

- Det har gått fryktelig raskt, men ideen er godt planlagt og gjennomtenkt, så vi vil by på det ypperste som kan leveres av kvalitet, sier Lars Olav Kronstad, eier og daglig leder i Tendenzer. Han presenterer konseptet sammen med selgerne Ellen Bø Kronstad, og Helene Øynebråten.

Ellen Bøe Kronstad og Helene Øynebråten
Ellen Bøe Kronstad og Helene Øynebråten

- Vi har jobbet med kjente, internasjonale merkevarer innen mote og sport i mange år, siden 1988. Drømmen om å lage et eget merke har vært der lenge, og endelig har vi klart å realisere den, taket være en voldsom innsats og en skikkelig dugnad fra våre medarbeidere. Jeg har vokst opp med merkevarer siden jeg ble født, så det er ikke tilfeldig at vi bruker slagordet «on my mind since 1964» , sier han.

I løpet av høsten har det vært hektisk aktivitet i en meget engasjert stab i lokalene på Høvik og hos designer Torunn Valland i Norheimsund for å få alt på plass. – En fantastisk engasjert gjeng som gir alt, sier Kronstad.

Monel består av jakker, parkaser og kåper, hovedsakelig med dunfôr. Idé og design er helnorsk, unnfanget og utviklet i lokalene på Høvik, og produksjonen er lagt til Kina, i en fabrikk Kronstad og hans medarbeidere kjenner godt fra før.

- Vi har laget et fullverdig konsept med ulike modeller av jakke, kåper og parkaser på et kvalitetsnivå som er konkurransedyktig sammenlignet med de mest kjente norske og internasjonale merkene i det øvre prissjiktet. Vi retter oss hovedsakelig mot motebransjen med kolleksjonen, som vi karakteriserer som klassisk, trendy og elegant sporty fashion. I tillegg til yttertøy kommer det en skjortejakke i ull og et variert accessoirprogram i strikk med blant annet votter, skjerf og luer, sier Kronstad og Øynebråten.

Alle detaljer er godt gjennomtenkt, og gir produkter som både er attraktive rent designmessig, og som tilfredsstiller alle krav til funksjonalitet og beskyttelse mot vær og vind. De fleste modellene leveres med eller uten pelskant på hetten. Pelsen kommer fra vaskebjørn, med alle nødvendige sertifikater.

- Vi starter salget i Oslo, Gøteborg og Stockholm i januar og vil markedsføre og selge Monel på samme måte som vi gjør med alle våre andre merkevarer: i godt partnerskap med forhandlerne og med høy servicegrad. Kolleksjonen er utviklet i samarbeid med våre kunder, og vi går til oppgaven med ydmykhet og stor forventning, sier de.

I tillegg til Monel har Tendenzer følgende motemerker: Come as You Are, Moonboot og Tramarossa Jeans. Sportsmerker: Elevenate sportsklær, O´Neill våtdrakter, Dalbello alpinstøvler, Dolomite sko, Marker alpinbindinger og Völkl alpinski.

Powered by Labrador CMS