BagFocus på Fornebu S
BagFocus på Fornebu S

Bagorama lanserer BagFocus

Bagorama lanserer BagFocus, et nytt franchise - shop-in-shop-opplegg med kofferter, vesker, hanske, og andre småvarer som kan integreres i både klesbutikker, skobutikker, livsstilsbutikker og parfymerier.

Publisert

- Vi har fått fantastisk respons på konseptet fra hele Skandinavia. I desember åpnet vi en pilotbutikk sammen med Skoringen på Fornebu, som har fungert meget bra, sier styeleder Espen Flyvholm I Bagorama as

Bagorama er en kjede med over 40 butikker I Norge, med Sajaco Nordic as som hovedeier.

- 2020 var et vanskelig år, men vi kom oss gjennom på en god måte, og nå tenker vi fremover og satser. Med den responsen vi har fått, ser jeg ikke bort fra at vi kan installere et hundretalls BagFocus-konsepter i Skandinavia de neste årene, sier han. Mikkel Feyling er ansatt som Country manager for Bagfocus , og han har lang erfaring i bransjen, både fra Bagorama og grossisten Sajaco Nordic as

- BagFocus er et moderne konsept tilpasset shop-in-shop, med et arealbehov på mellom 30 og 70 kvadratmeter. Det kan integreres i eksisterende butikklokale og dermed bidra til å øke omsetningen pr kvadratmeter med liten grad av økte kostnader. Konseptet bruker samme kassesystem som resten av butikken og betjenes av eksisterende personell. Det er et enkelt konsept , inkludert varepakke, kampanjer og markedsmateriell, og vi har et automatisert suppleringssystem som sikrer påfylling av solgte varer. Franchisetakernes investeringsbehov ved oppstart er lavt, sier Flyvholm.

Tormod Karlsen er ansatt som selger
Tormod Karlsen er ansatt som selger

Godt engrossalg

Sajaco har satset offensivt med engrossalg i hele 2020 og selgerne har reist mye for å holde god kontakt med kundene, tross de begrensingene korona-pandemien har gitt.

- Vi har hatt løsningsorientert attitude hele veien og justert oss inn etter kundens behov. Et eksempel er storsatsingen på reiseutstyrmerket North pioneer hvor leveringer er fordelt og satt på hold til reisemarkedet løsner igjen.

– Vi har blitt godt mottatt over alt, og har hatt godt salg, slik at engrosvirksomheten kom godt ut av 2020. Nå satser vi fremover med full aktivitet i showrommene på Norwegian Fashion Center på Fornebu og i Skohuset på Helsfyr i innkjøpsperioden i februar. Inger Aas og Per Christian Housken er i full jobb igjen ,og vi intensiverer aktiviteten vår i motebransjen ved å ansette Tormod Karlsen, som hittil har jobbet som agent, sier Flyvholm.

Oppkjøpet av Fingerman as i 2020 fra Runar Moane har også styrket oss på hanskedelen under varemerket HK Hansker

Vi har en økning i hele Norden. Dette produktet satses blant annet på grunnet det store potensiale for butikkene, og at det trenger liten plass i en begrenset periode.

Vi har som mål å fortsette ekspansjonen ut i Europa, og er godt i gang med Holland, men pandemien bremser denne satsingen, sier Flyvholm.

Powered by Labrador CMS