Magne Lien med nytt, tysk fast fashion-merke
Magne Lien med nytt, tysk fast fashion-merke

Cecil nytt merke hos Magne Lien

Cecil, tysk fast fashion, er nytt merke hos Magne Lien Tekstilagenturer.

Publisert

Cecil er produsert av det tyske konsernet CBR, som er Tysklands tredje største produsent av dameklær. Cecil er Street One’s søstermerke og forhandles i ca. 3800 butikker i 19 land. Det er et permanent fashion-merke med 12 kolleksjoner i året og daglige leveringer.

Merket beskrives som «comfortable daily casual». Det er hverdagsklær i en frisk, sporty, fargerik og avslappet stil med konkurransedyktige kalkyler og priser i nedre del av midtsjiktet.

- Et merke, en stil og en produksjons- og leveringssyklus som passer godt i det norske markedet i dag, og det står en meget profesjonell og solid organisasjon bak, sier Magne Lien.

Han har tidligere mange år bak seg med Street One og kjenner konsernet og produksjonssystemet godt fra tidligere. – Jeg merker meg at norske innkjøpere setter av mer penger enn før til å kjøpe varer underveis i sesongen. Slik sett vil Cecil passe godt i norske butikker, som både er ute etter å redusere risikoen ved å minske ordinære forhåndskjøp og som samtidig hungrer etter å få inn nyheter. Her går det 12 uker mellom bestilling og leveranse og med daglige leveringer er butikken garantert en kontinuerlig strøm av nyheter samtidig som risikoen minimeres, sier han. Videre tilbys en sterk «Never-out-of-stock»-pakke som kan utgjøre inntil 25% av totalt ordrevolum.

Lien har i tillegg det svenske merket Newhouse.

Powered by Labrador CMS