Pia Wendelboe Perez overfører mens Kristin Ruud presenterer
Pia Wendelboe Perez overfører mens Kristin Ruud presenterer

Facetime fungerer fint!

Kristin Ruud og Pia Wendelboe Perez i Zebra Agenturer har satset på salg på Facetime mens koronapandemien har begrenset reisevirksomheten. Og de slår fast: Facetime fungerer fint!

Publisert

De reiser mye for å være mest mulig ute hos kundene, og innrømmer at de var en smule skeptiske til å måtte holde seg mer på showrommet på Fornebu og selge pr telefon.

Viktig å vise detaljer
Viktig å vise detaljer

- Vi er gledelig overrasket, og kundene har reagert veldig positivt. Å kommunisere med dem, vise klær og selge på Facetime har vist seg å være effektivt, både for oss og kundene. Vi får vist fram kolleksjonen på en rask og god måte, og salgssamtalen blir kortere og mer effektiv enn når vi møtes i butikken. Her er det rett på sak og ingen forstyrrelser. Og det er mye bedre å vise kolleksjonen på denne måten enn å sende bilder.

Det som kanskje ble sett på som en nødløsning under koronapandemien har blitt et effektivt verktøy som helt sikkert blir brukt videre, også etter at pandemien er over. Hovedmerket deres, Mos Mosh, har nå startet med å produsere videoer som vi sender ut til kundene i forkant, slik at de kan forberede seg til Facetime-samtalen. Vi vil selvsagt helst ha kundene inn i showrommet vårt på Fornebu under innkjøpsukene, slik at vi får vist fram kolleksjonene våre i full bredde. Og vi kommer selvsagt til å fortsette å reise på kundebesøk. Men det er ingen tvil om at det blir mer nettbasert salg i fremtiden, sier Ruud og Wendelboe Perez.

Powered by Labrador CMS