Det norske motehuset Holzweiler åpnet nylig dørene for sin multistore-butikk på Fornebu, og i de nye lokalene er det plassert en sentral håndvaskstasjon fra sanitærprodusenten GROHE. Nå skal Holzweiler og GROHE jobbe sammen for å skape en tryggere handel.
Det er ingen tvil om at 2020 har vært med å forme forbrukernes syn på hygiene. Det har Holzweiler tatt på alvor i sin nyåpnede butikk på Fornebu, hvor en håndvaskstasjon levert av GROHE er det første som møter de besøkende. Ved valg av samarbeidspartner var det spesielt ett aspekt som ble viktig for Holzweiler.
Tilgjengeliggjør håndvask Håndhygiene er et av de viktigste elementene ved forebygging av infeksjoner og sykdommer. Men til tross for at det har vært et enormt fokus på hygiene i 2020, er det ikke alltid slik at en håndvask er like tilgjengelig, spesielt ikke utenfor hjemmene våre. GROHE mener at nye og intelligente konsepter vil spille en sentral rolle i å forbedre forbrukernes helse og sikkerhet.
– Pandemien vi står oppe i har tvunget mange bransjer til å tenke nytt rundt hygiene, og derfor er det viktig at store aktører som Holzweiler går foran som et godt eksempel. De viser at en håndvaskstasjon ikke trenger å ha det typiske sterile og hvite utseendet, men kan være med å komplementere resten av interiøret, sier Anne Øiseth, Country Manager i GROHE og Leader Norway i LIXIL EMENA, og fortsetter:
– Våre berøringsfrie kraner legger til rette for en frisk handel uten at kundene må berøre den tradisjonelle hendelen, samtidig som vannet stoppes når hendene trekkes bort. Det er vannbesparende uten at det går på bekostning av hygienen. I tillegg er det jo et hyggeligere alternativ til Antibacen når man skal handle, mener Øiseth. (Pressemelding)