Floyd i nye lokaler på Skøyen:
- Midt i smørøyet!
Perfekt plassering og fortsatt på Skøyen. Her er det godt med plass for å ta imot våre kunder og vise fram Floyd i sin fulle bredde.
Disse 2 tingene gjør at Floyd-sjef Tommy Smith er et eneste stort smil når han kommer inn i Floyds nye lokaler i tredje etasje i Karenslyst allé 9A på Skøyen.
- Dette er kjempefine lokaler som ligger midt i smørøyet for oss – lett tilgjengelig og i samme bygg som DK Company, som har mange av de samme kundene som oss, sier Smith da han viser fram det nye lokalet: en loungeavdeling med kjøkkenkrok i inngangspartiet, en ny lounge og bar foran to, store, moderne showrom, der kundene kan slappe av og ha det hyggelig. I tillegg en «catwalk» ved siden av showrommene med rikelig plass til mannekenger hvor selgerne får vist fram ulike antrekk og gitt kundene et bedre inntrykk av kolleksjonene.
God plass
- Det nye showrommet på godt over 400 kvm har godt med plass for alle våre kunder, kolleksjoner og hele vårt salgsteam. Fordi vi har mange felles kunder med DK Company, har vi muligheter til å åpne opp til deres lokaler under messene, slik at kundene kan få gjort unna mye av innkjøpene uten å gå ut av huset. Tilgjengeligheten er også helt på topp, med kort vei til Skøyen stasjon og parkeringshus rett utenfor døra. Noe som gjør at vi kommer til å bruke lokalene mye mer også mellom messene, sier han.
All time high i 2021
Smith har mange gode grunner til å være fornøyd. Ikke bare med de nye lokalene i Oslo, men også det faktum at Floyd leverer rekordomsetning i 2021, tross nedstengninger og en treg start på året. – Det har vært en fantastisk høst for oss, både når det gjelder engrossalget, salget i egne og samarbeids butikkene og i Floyd.no, slår han fast. – Takk til alle i vårt system for en fantastisk innsats, legger han til
Floyd konsernet omsatte for ca. 380 mill. ex. mva. i 2021 (tall utenom Floyd samarbeidsbutikker)
Floyd-systemet fungerer
- Det er meget tilfredsstillende å se at det systemet vi har etablert over mange år, fungerer godt både for oss, våre samarbeidspartnere og eksterne kunder. De som har en stor andel med Floyd-varer i sitt sortiment kan vise til økende lønnsomhet fordi de gjør som oss, er «på ballen» hele tiden og fyller på med nye aktuelle varer hver uke. På den måten unngår de å bli sittende med store lagre med usolgte varer som må realiseres på bekostning av bruttofortjenesten. De som følger vårt opplegg og sørger for å kjøpe inn ofte og unngå opphopning av varer på lager, leverer gode resultater. Her kan kundene velge det de ønsker og supplere når de går tomme rett fra lageret i Holmestrand, sier Smith.
Utvider i Holmestrand
Sterk vekst i alle ledd gjør det nødvendig med en ny utvidelse av hovedkvarteret i Holmestrand. I løpet av året blir det satt i gang et byggeprosjekt med 6000 kvadratmeter i fire etasjer, med kontorer, møterom, lager og p-kjeller , slik at samlet areal på hovedkontoret når nybygget står ferdig, blir på rundt 10.000 kvadratmeter.
Bildetekst:
Dette er perfekt plassering for oss, sier Tommy Smith