Inne i Nüs virtuelle showrom

Nü med virtuelt showrom

Det danske motemerket NÜ har utviklet et virtuelt showroom som viser selskapets kolleksjoner. Den nye teknologien lar brukere og forhandlere fordype seg i et simulert univers.

Publisert

- Vi har utviklet et verktøy som gjør det lettere for forhandlere å jobbe med NÜ ved å presentere våre kolleksjoner og deres muligheter virtuelt. Vi hadde planlagt lenge, men koronapandemien fikk prosjektet til å rulle, sier René T. Jensen, administrerende direktør i NÜ Denmark.

Med applikasjonen går brukerne inn i en virtuell versjon av NÜ-hovedkvarteret og blir møtt personlig av sjefen. Man kan klikke seg videre og få presentert NÜ-kolleksjonene, og se klærne «i aksjon» på animerte modeller. Brukeren kan også sette sammen syv forskjellige klesplagg for å lage antrekk.

Den virtuelle NÜ-verdenen er utviklet av Ditte Bjerring i Vonoa, som har spesialisert seg på 3D-visualiseringer i moteindustrien. Hele prosessen dreide seg om å utvikle et verktøy som skulle gi salgsstedet mer karakter, skape bedre innhold og sikre sammenheng i merkevarekommunikasjon.

Nü er av de første moteselskapene som bruker denne teknologien i full skala, og får full støtte fra bransjeorganisasjonen Dans Mode & Textil, som slår fast at dette er veien å gå for mange moteselskaper.

Lise og Roar Selbæk sammen med grunnlegger Janni Lymann og administrerende direktør i Nü, Rene T. Jensen

- Fantastisk verktøy

- Et fantastisk verktøy, sier Roar Selbæk i Selected Brands, som er representant for Nü i Norge. – Dette gjør at eksisterende Nü-kunder kan forberede seg grundig før de kjøper inn, og det er selvsagt en flott måte å vekke interessen hos nye kunder på. Vi har allerede distribuert det til både eksisterende og nye kunder, sier han.

Powered by Labrador CMS