Simon Larsen skal lede Naturkompaniets satsing i Norge
Simon Larsen skal lede Naturkompaniets satsing i Norge

Naturkompaniet satser i Norge

Naturkompaniet rekrutterer veteran fra Carlings som Head of Retail når de nå satser i Norge.

Publisert

- Jeg gleder meg til å få være med på å introdusere Naturkompaniet for den norske konsumenten, sier Simon Larsen.

Simon Larsen (48) blir Head Of Retail for Naturkompaniet i Norge. Han har blant annet bakgrunn som Chief Operating Officer for jeanskjeden Carlings i Varner.

Larsen begynte som butikkleder i Carlings i 1995 i en alder av 23 år, og ble senere landssjef for kjeden i Sverige i 2010. Han har senere hatt flere ulike stillinger og styreverv i Varner, og jobbet i perioden mellom 2010-2017 som COO for Carlings, med ansvaret for 1.500 ansatte og 225 butikker i Norden.

Naturkompaniet eies av Fenix Outdoor AB som også eier varemerker som Fjällräven, Tierra, Primus, Hanwag, Brunton og Royal Robbins, har en årlig omsetning på ca seks milliarder, og er notert på Stockholms-børsen.

Frilufts Retail Europe består av svenske Naturkompaniet, finske Partioaitta, tyske Globetrotter og danske Friluftsland, som er lokalt ledende aktører innen salg av produkter for friluftsliv og reiser.

Totalt antall butikker er 84, hvorav 35 i Sverige, 20 i Finland, 19 i Tyskland og 10 i Danmark. Bedriftene driver også websalg i alle markeder, som også blir oppskriften under introduksjonen i Norge.

- For meg er denne muligheten rene kinderegget, sier Larsen. Ikke bare får jeg fortsette å jobbe med en av mine store lidenskaper, retail, men også med et konsept som handler om å få mennesker mer ut i den fantastiske naturen vi har her i Norge. At Naturkompaniet også har et forbilledlig fokus på bærekraft gjør at denne rollen føles ekstra verdifull. Naturkompaniet vant i 2020 for tredje året på rad Sustainable Brand Index i sin kategori i Sverige der konsumenter ble spurt om hvilke varemerker de anser være mest bærekraftige.

To brand stores

Larsen tar også over ansvaret for Fjällrävens to brand stores i Norge, hvorav en ligger på Karl Johan i Oslo og en i Stavanger sentrum.

- På Naturkompaniet har vi en mission om å på et personlig vis dele vår erfaring og passion for friluftsliv. Vi ønsker å verne om miljøet, inspirere og utstyre mennesker for å spandere mer av sin tid ute i naturen, sier Larsen.

- Naturkompaniet blir en unik aktør på det norske markedet med fokus på outdoor produkter. Som spesialist i denne bransjen må vi være best på kompetansen omkring de produktene vi selger, og ha de dyktigste folkene på plass i våre butikker. Denne reisen begynner i disse dager, og vi er derfor både på jakt etter butikklokaler på de beste lokasjonene rundt om i Norge, og også de dyktigste folkene til å ta hånd om kundene når vi åpner våre første butikker i løpet av høsten 2021, sier Larsen.

- Jeg gleder meg til å få være med på å introdusere Naturkompaniet for den norske konsumenten, og lover at man som kunde vil finne de absolutt beste varemerker og produkter, samt oppleve den beste servicen og den mest komplette kundereisen, når man besøker våre butikker!

Simon Larsen startet i Naturkompaniet den 6. april.

Powered by Labrador CMS