Nordens største skredderforretning i Oslo

Mond of Copenhagen har åpnet Nordens største skredderforretning i Prinsens gate 14 i Oslo.

3D kropsskanningsteknologi, en digitalisert kundereise og 10 års erfaring fra tusenvis av danske og internasjonale kunder danner rammen for det suksessrike målsømkonseptet fra Danmark.

Ambisjonen er klar og hovedideen enkel: Mond of Copenhagen ønsker å revolusjonere den tradisjonelle klesbransjen ved å gjøre det vanlig å kjøpe klær som er skreddersydd etter individuelle unike kroppsmål og preferanser. Det har de to brødrene bak Mond of Copenhagen, Michael og Martin Birch Jacobsen, hatt stor suksess med på det danske markedet det siste tiåret, og nå har turen kommet til å stifte bekjentskap med det norske markedet.

– Konseptet vårt kombinerer det tradisjonelle skredderfaget, basert på personlige mål og med de beste europeiske kvalitetsmetervarene, med moderne teknologi som 3D bodyskanning og dataanalyse. Sluttresultatet er en unik kjøpsopplevelse og et produkt som ikke bare passer kroppen din, men som også komplimenterer den. Denne oppskriften har vi brukt de siste ti åene på å forfine, og det er den erfaringen vi nå tar med oss til Norge, forteller Michael Birch Jacobsen, grunnlegger og medeier av Mond of Copenhagen, som suppleres av sin bror, medstifter og medeier Martin Birch Jacobsen:

– Vi har allerede opplevd en stor etterspørsel fra nordmenn i våre danske forretninger, og nå har vi endelig fått muligheten til å bringe Mond of Copenhagen til Norge. Vi gleder oss til å kunne ønske våre norske kunder velkommen på deres egen hjemmebane i omgivelser som supplerer konseptet vårt perfekt.

Lokalene i Prinsens Gate 14 i hjertet av Oslo har tidligere vært en klesfabrikk, noe som gjorde valget enkelt da brødrene var på utkikk etter et egnet sted for å etablere Nordens største custom tailoring-forretning i Oslo. Det 330 kvadratmeter store showroomet vil være et sted hvor klassisk skreddersydd herremote møter fremtiden.

Stil- og kvalitetsbevisste nordmenn

At valget falt på nettopp Norge som første internasjonale destinasjon for Mond of Copenhagen er langt fra tilfeldig. Den norske mannen er stilbevisst og etterspør i stor grad både høy kvalitet og innovasjon. Disse kravene passer perfekt for segmentet Mond of Copenhagen har som målgruppe. I tillegg er det naturlig å bygge videre på mange års erfaring fra danske menn, som stort sett har samme kroppsbygging og dimensjoner som norske og i stor grad har samme preferanser når det gjelder passform og design.

– Vi har helt bevisst valgt å etablere oss i et marked som har mye til felles med Danmark, hvor vi kan bygge videre på erfaringene våre. Når det er sagt, har ingen av våre nåværende 10 000 kunder identiske målprofiler. Vi går løs på oppgaven med ydmykhet og ser fem til å lære mer om den norske mannens unike kroppsmål og preferanser, sier Michael Birch Jacobsen.

Digital garderobe

Ved første bestilling blir alle kunder tatt mål av i en 3D bodyskanner og har en samtale med en profesjonell custom clothier om ønsker vedrørende passform og designelementer. Deretter lagres hver enkelt kundes mål på en personlig online målprofil som er grunnlaget for alle fremtidige bestillinger.

Derfor skjer det ikke noe salg før det er tatt mål. Men når det er gjort, er det enkelt å få designet og bestille flere klær – enten direkte på hjemmesiden, via en online session med en clothier, eller raskt og enkelt i den fysiske forretningen. Mond of Copenhagens konsept innebærer også in-house skreddere, 100 prosent tilpasningsgaranti og livstidsgaranti på knapper og sømmer – med andre ord er du garantert en dress som sitter nøyaktig slik du ønsker og som er laget for å vare.

Powered by Labrador CMS