Andrea Mouritzen og Lill Siren Bakken foran butikken på Frogner

Positivt og lærerikt med konseptbutikk

Konseptbutikken til Close to My Heart på Frogner kunne nylig markere ett års jubileum. Et år preget av en god start og deretter mange utfordringer med koronapandemien. Men likevel et positivt og lærerikt år, sier eier Siv Katralen.

Publisert

- Jeg har aldri egentlig drømt om egen butikk, men på vei til bakeren en morgen lå dette lille smykket av et lokale ledig, og jeg slo impulsivt til.

Hun ser mange fordeler ved at et merke som Close to My Heart har sin egen konspetbutikk:

- Det er en stor fordel å være engasjert i alle ledd i verdikjeden, fra design, produktutvikling. Logistikk, engrossalg og produksjon til butikk. Det har langt fra vært lett å drive butikk etter at koronapandemien brøt løs, og jeg har hatt mine stunder hvor jeg har lurt på hva jeg egentlig har gjort. Det jeg mest av alt har lært, og spesielt i år, er hvor uforutsigbart butikkdrift er. Men alt i alt har det vært en verdifull erfaring for meg. Jeg får direkte tilbakemeldinger fra kundene om hvordan klærne fungerer i butikk. Tilbakemeldinger som er svært nyttige å ta med seg, både i designprosessen og i kontakten med engroskundene. Direkte kunnskap om sluttbruker gjør designprosessen enklere. Jeg vil helt klart fortsette å levere tidløse klær av høy kvalitet med fokus på strikk, som er min høyeste kompetanse, slår Siv fast.

Hun er raus med rosen til sine butikkmedarbeidere:

- Vi har hatt en fin utvikling, tross koronautfordringen. Mye takket være Andrea Mouritzen og Lill Siren Bakken, som har gjort en fantastisk jobb.

Fordi Close to My Heart ikke har jeans selv, har hun hun tatt inn to jeansmerker, Mosh Mosh og Please, I tillegg smykker fra Mettes Agenturer, som passer godt til egne kolleksjoner. – Jeg skulle gjerne tatt inn flere merker i tillegg til Close to My Heart, men vi har ikke plass til flere, sier Siv Katralen.

Powered by Labrador CMS