Teamet bak Johnny Q i NOrge: Fra venstre Inez Nærup, Emil Olsrud Jensen og Inger Lise Olsrud.
Teamet bak Johnny Q i NOrge: Fra venstre Inez Nærup, Emil Olsrud Jensen og Inger Lise Olsrud.

Satser med Johnny Q i Norge

Emil Olsrud Jensen og Inger Lise Olsrud i Button Up skal sammen med Inez Nærup bygge opp det italienske jeansmerket Johnny Q til gamle høyder i Norge.

Publisert

Button Up er agenter for det italienske merket i Norge, og har fått en god avtale med det italienske selskapet. Noe som gjør at prisene blir noe lavere enn før, og butikkene får gode betingelser, både når det gjelder leveringer, fri inndeling og kalkyler.

- Med en avtale direkte under Italia har vi et godt utgangspunkt for å jobbe med merket og øke volumet, sier Emil Olsrud Jensen.

Mannen bak merket er Pasquale Orza, halvt italiensk, halvt engelsk. Han vokste opp i England og har en lang internasjonal karriere. Orza utviklet blant annet tightsen som Olivia Newton John brukte i filmen «Grease». Den spesielle stretchteknikken som ble benyttet den gangen er ble senere brukt i jeansproduksjonen. Noe som har gjort jeansene populære hos kvinner i alle aldre, og som gjør det relevant å bruke uttrykket «cosmetic jeans»

All produksjon foregår i Italia, med fokus på kvalitet i alle ledd, ut fra filosofien om at det skal foregå en kontinuerlig innovasjon og utvikling for å lage stadig mer komfortable jeans tilpasset alle typer kvinner.

- Det finns et utall modeller, kvaliteter som gjør at alle kvinner, uansett fasong og alder, vil finne noe som passer perfekt, hevder Olsrud Jensen og Olsrud.

I tillegg til en stor jeanskolleksjon har Johnny Q også shorts, topper og kjoler.