Sermoneta hansker hos Claras Agenturer

- Jeg er så stolt over å få representere Sermoneta hansker i Skandinavia, sier Marianne Svendsen i Claras Agenturer.

Publisert

Nylig fikk hun agenturet for Skandinavia for det tradisjonsrike hanskemerket, og hun gleder seg til å ta fatt:

- Det er vel snart 30 år siden jeg for første gang besøkte butikken ved Spansketrappen i Roma. Siden den gang har det nærmest blitt en årlig foreteelse. Når du har på deg en hanske fra Sermoneta vil du aldri ønske deg noe annet! De er bare fantastiske – 100 prosent håndlagde i Italia av nøye utvalgte skreddere. Etter nesten 60 år drift produserer Sermoneta nå årlig ca. 350.000 par hansker.

- Sermoneta kan vise til en lang rekke med kjendiser som bestiller alle mulig slags hansker – ingenting er umulig for Sermoneta som utallige ganger har spesialsydd hansker til spesielle anledninger og antrekk for bl.a. Madonna, Lady GaGa, Emma Thompson, Angelina Jolie, Ryan Gosling, og mange flere. Hanskene er å se i mange filmer, for ikke å snakke om førstesider til verdens ledende motemagasiner. Sermoneta er imidlertid klare på at det er den store variasjonen av kunder som de setter mest pris på og som holder firmaet gående.

Giorgio Sermoneta og hans familie har i dag egne butikker i Roma, Firenze, Venezia, Milano, på Madison Avenue i New York, i Moskva, og Tokyo, for å nevne noen, sier en entusiastisk Svendsen, og fortsetter:.

- Sammen med klærne fra La Bottega di Brunella og skjerfene fra Aperitif bygger vi opp en portefølje som baserer sin produksjon på bærekraft, etisk produksjon og gamle håndverkstradisjoner. Det er jeg svært fornøyd med!