Steen & Strøm oppgraderes – hovedinngang fra Karl Johan

De neste to årene skal Steen & Strøm oppgraderes. Hovedinngangen blir heretter fra Karl Johan, og landets råeste beauty hall er åpnet.

Publisert

aremagasinet Steen & Strøm ble etablert i 1797 da hovedstaden hadde 9.000 innbyggere. Steen & Strøm har vokst i takt med byen og med den pågående oppgraderingen fortsetter varemagasinet å posisjonere seg som en destinasjon og møteplass i hjertet av Oslo sentrum.

Steen & Strøms historie begynner i 1797, da Samuel Strøm etablerte seg i hjørnet av Prinsensgate og Kongensgate. I dag er varemagasinet verdens tredje eldste varemagasin. I over 220 år har Steen & Strøm samlet kontinental shopping med merkevarer midt i Oslos motekvartal Promenaden.

Tradisjonen skal tas videre når Steen & Strøm gjennomgår en omfattende oppgradering som skal sikre at varemagasinet fortsetter å være en destinasjon for shopping og opplevelser i mange år fremover.

Ny hovedinngang fra Karl Johans gate
Ny hovedinngang fra Karl Johans gate

Ny hovedinngang fra Karl Johans gate

Oppgraderingen skjer over en periode på to år, og nå er første del av prosjektet gjennomført med et utvidet varemagasin og ny inngang fra Karl Johans gate. Gjennom årene har det vært Nedre Slottsgate, Kongensgate og Prinsensgate som har hatt inngangene til Norges mest kjente varemagasin, og for første gang får Steen & Strøm fasade og inngang fra Oslos fremste handlegate Karl Johan.

- Steen & Strøm er ”hjørnesteinen” i Promenaden-området, og har fungert som Oslos møtested gjennom generasjoner. Magasinet har i over 220 år skapt hyggelige minner, inspirasjon og gode shopping opplevelser. Med sitt nye inngangsparti fra Karl Johans gate, en betydelig oppgradering av de øvrige etasjene og introduksjon av nye unike merkevarer ser vi frem til å ta en større del i det yrende livet i Karl Johans gate, sier Annette Lund, daglig leder i Promenaden Management.

Norges råeste Beauty hall
Norges råeste Beauty hall

Norges råeste beauty hall

Når kundene går inn den nye hovedinngangen fra Karl Johans gate, kommer de inn i et verneverdig atrium før helt nye shoppingopplevelser venter. Over en toårs periode vil flere av etasjene på Steen & Strøm oppgraderes, men allerede nå lanserer varemagasinet en satsning på skjønnhet som skal være den råeste i norsk sammenheng. Til å fylle 900 m2 i første etasje har Steen & Strøm med den norske parfymerikjeden Fredrik & Louisa, som med dette gjør sin største satsning til nå, og motehuset Dior som åpner Nordens første Dior Beauty-butikk.

– Steen & Strøm er allerede en unik destinasjon i Oslo, og med disse oppgraderingene sørger vi for å være ledende i norsk detaljhandel i mange år fremover. Med den nye inngangen vil Steen & Strøms uslåelige beliggenhet i Oslo sentrum blir enda tydeligere, sier David Wilkinson, leder for Steen & Strøm.

Fornyer hele merkevaren

Denne uken lanserer Steen & Strøm sin nye visuelle profil, som er skapt i samarbeid med Lotta Nieminen Studio, som tidligere har jobbet med merkevarer som Hermès, Bvlgari, Condé Nast, Liberty of London, Monocle og Vanity Fair. Reprofileringen av Steen & Strøm består av en ny logo hvor byggets hjørnesteiner er blitt brukt til å skape en oppdatert versjon av S-monogrammet.

I tillegg har 1797 blitt lagt til i navnet for å gjenspeile den rike arven til varemagasinet. Identiteten skal fremstå som forfriskende og være med på å bygge Steen & Strøm som en markedsleder.

– Vi ser på oppgraderingene av bygget og den visuelle profilen som investeringer for fremtiden. Både for Steen & Strøm og for Oslo Sentrum. Den nye identiteten er gjenkjennelig og samtidig tilpasningsdyktig, noe som gjør at den stadig vil være i utvikling. Alt er nå lagt til rette for at Steen & Strøm skal fortsette å være et foretrukket sted for inspirasjon, matopplevelser og god shopping i lang tid fremover, avslutter Kaia Kongsli, markedssjef i Promenaden Management.

Powered by Labrador CMS