Fornøyde med messedebuten
Cathrine Hammel har rundet Norden og er klar for å nå ut til nye områder. Denne uka har merket hatt stand på Bread & Butter i Berlin for første gang.
Susanna Johansson (t.v.) og Minka Qvale er fornøyde med trafikken og tilbakemeldingene
– Vi er klare for å gå videre og satse utenfor Norden, og Bread & Butter har hjulpet oss et godt stykke på vei, sier Susanna Johansson, salgssjef for eksport.
Japan interessant
Det norske merket har i dag kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland, og mye tyder på at porteføljen kan utvide seg om ikke lenge. For i løpet av uka har de hatt god trafikk på standen, og de har knyttet flere nyttige kontakter, forteller Susanna.
– Det er mye derfor vi er her; for å vise oss frem og komme i kontakt med agenter og distributører. – Noe vi også har gjort, så det blir spennende å se hva som skjer fremover, sier hun.
– Hvilke markeder kan være interessante fremover?
– Det har selvfølgelig vært mange tyskere innom, men vi har også fått kontakter i blant annet Japan og Russland, som vi ser på som veldig interessante markeder. Mange blir overrasket over at merket er norsk, og flere italienere gir uttrykk for at de liker det feminine ved kolleksjonen, sier Susanna.
Kolleksjonen vokser
Kolleksjonen de viser inneholder mer farger enn tidligere, og fortsatt er merino et viktig element. Plaggene er feminine men lekne, og kolleksjonen er den største hittil.
– Cathtine Hammel som merkevare vokser, og da passer det også å utvide kolleksjonen. Vi har fått mange gode tilbakemeldinger, og er veldig fornøyd med hvordan det har gått, sier Susanna.
Andre norske utstillere på Bread & Butter denne uka var OnePiece og Moods of Norway
Relaterte artikler