Bread & Butter dumper de små
Den store tyske messa skjærer vekk det overflødige.
Hallkonseptet vil erstattes med en ny løsning i januar. Foto: Helle Hynne
Når Bread & Butter arrangeres neste gang, 15.-17. januar, vil vi se en langt mer tilpasset messe enn tidligere sesonger. Arrangøren har nemlig besluttet å skjære inn til beniet og si farvel til en rekke mindre populære utstillere:
– Vi ønsker å posisjonere Bread & Butter for fremtiden. Fremover vil vi derfor bare ta inn merker som har den nødvendige aksepten hos forbrukerne. Dette gjelder både for de større og for de mindre merkene, sier messedirektør Karl-Heinz Müller i en pressemelding.
"Tradeshow for selected brands"
Neste Bread & Butter lanseres derfor under slagordet "Tradeshow for selected brands", og i løpet av de kommende dagene vil arrangørene informere merkene som ikke lenger har det som skal til for å stille ut.
– Vi har ikke noe annet valg enn å være mer omhyggelige i valget av utstillere fremover. Våre mest relevante merker forventer at vi stiller krav til alle utstillerne, og som en konsekvens må vi si farvel til flere merker som har vært her i lengre tid, sier direktøren.
Mindre areal, andre dager
Nedskjæringen betyr også at messa blir mindre i areal enn tidligere:
– Vi omstrukturerer hallkonseptet og bygger nye utstillingsområder i tett samarbeid med utstillerne. Messeområdene kommer til å forandre seg markant, og jeg tror endringene vil imøtekomme behovene hos alle involverte parter, sier Karl-Heinz Müller.
Nytt i januar er også at messa avholdes tirsdag til torsdag, fremfor onsdag til fredag.
Relaterte artikler