Zizzi med nytt butikkdesign

Det danske klesmerket Zizzi har gjennomgått en rivende utvikling de siste årene. Nå følger butikkdesignet etter: Butikkene får en ny innredning som understreker merkets utvikling, verdier og identitet. Det kan ses i den nye Zizzi- butikken som åpner i Stovner Senter 27. april.

Publisert

Kurvede kvinner på forsidene

De siste årene har det skjedd mye i motebildet, og kvinnelige kurver har virkelig kommet tilbake! I internasjonale termer kaller man det plus-size når kvinner, modeller eller klær ikke matcher standardmålene. Plus-size er blitt anerkjent av moteverdenen og utgjør et marked i stadig vekst.

Det danske plus-size-merket Zizzi har også merket den stigende interessen – og er godt forberedt:

- Zizzi har i løpet av de siste årene arbeidet hardt med å utvikle merket: Kolleksjonene har fått et mer cool og fashion-forward uttrykk, samtidig som prisnivået er gjort langt mer attraktivt. Det ønsker vi også at butikkene skal avspeile, og derfor har vi utviklet et nytt butikkonsept som er designet med tanke på å inspirere og møte kundene i øyenhøyde, og som nå kan ses i Zizzi-butikken i Stovner, forteller Martin Ilvig, Retail Manager for Ball Group/Zizzi.

Lyst og behagelig

Zizzi har prioritert å skape en holdbar og innbydende butikkidentitet som vil fungere i mange år fremover, med en lys og luftig innredning som lar produktene – klærne – snakke for seg selv. Butikken er innredet med sarte, pastellfargede vegger, grått betonggulv og lyst tre.

Butikken er bygget opp slik at det skapes opplevelser, og kundene inspireres med de nyeste trendene. Fitting og passform er i fokus hos Zizzi, og det utdannede personalet står klar med kompetent og individuell veiledning til kunden.

FAKTA om ZIZZI:

Zizzi er et danskbasert motemerke som lager klær i strl. 42-56.

Zizzi ble grunnlagt i 2000 og har i dag 120 butikker, primært plassert i Skandinavia, samt nettbutikk i 5 land.

Zizzi har spesialisert seg i trender og fitting til plus-size-segmentet med fokus på komfort.