Cathrine Børter i FWSS er en av de norske designerne som har redesignet H&M-klær til åpningen av flaggskipbutikken på Karl Johan. Foto: H&M
Cathrine Børter i FWSS er en av de norske designerne som har redesignet H&M-klær til åpningen av flaggskipbutikken på Karl Johan. Foto: H&M

H&M-flaggskip i fem etasjer i Oslo

H&M åpner en av selskapets største flaggskipsbutikker i Oslo torsdag 29. november, i Karl Johans gate 14.

Publisert

For å feire åpningen lanserer H&M en eksklusiv redesign-kolleksjon i samarbeid med de norske designerne Marte Krogh, Edda Gimnes og FWSS/Pearl Octopuss.Y.

Edda Gimnes. Foto: H&M
Edda Gimnes. Foto: H&M

Samme dag åpner også H&M Home første konseptbutikk i Norge, vegg-i-vegg.

Den nye flaggskipsbutikken vil strekke seg over 5 etasjer og 4500 kvadratmeter. Butikken er utviklet for å møte nye forventninger fra kundene og har fokus på inspirasjon, opplevelse, multikanal og et høyt servicenivå.

- I H&M skal vi overraske og inspirere kundene våre, og vi skal gjøre det mulig for alle å føle seg bra, og se bra ut. Det gjør vi blant annet gjennom å by på unike handleopplevelser. Med denne butikken tar vi dette til et helt nytt nivå, sier Dirk Roennefahrt, adm. direktør i H&M Norge og Island.

Store investeringer

H&M har de siste årene gjort store investeringer i multikanal og dette gjenspeiles i den nye butikken, hvor man blant annet finner Click-and-Collect og Scan-and-Find, scanning av prislappen med mobil i butikk for å finne størrelser og farger online. Blant andre tjenester H&M har lansert, og kommer med fremover, er ”in-store mode” for app’en, visual search og mulighet for kundene til å dele looks på hm.com via #HMxME.

Marte Krogh. Foto: H&M
Marte Krogh. Foto: H&M

- I en bransje i stor endring ser vi at kundene fortsatt ønsker å handle i butikk, men det må være inspirerende, engasjerende og enkelt – og opplevelsen må være tett integrert med de digitale kanalene, sier Roennefahrt.

H&M Redesign med norske designere

For å feire åpningen har H&M inngått et samarbeid med Marte Krogh, Edda Gimnes og FWSS/Pearl Octopussy-designer, Cathrine Børter. De norske designerne har utviklet og re-designet H&M-plagg og tilbehør med sin egen signatur. Plaggene og smykkene vil være nummerert og komme i et begrenset antall. Kolleksjonen selges eksklusivt i den nye H&M-butikken fra 29.november.

På åpningsdagen deler H&M også ut gavekort på 10.000 kr til første i kø. Nummer 2 vil få gavekort på 5.000 kr og nummer tre får gavekort på 2.500 kr. De neste 1000 får ett gavekort på 100 kr. Det vil være 20 prosent på hele butikken ved kjøp av tre varer eller mer (de to første timene hos H&M og hele helgen hos H&M Home).

H&M Home

Vegg i vegg med flaggskip-butikken åpner H&M Home en ny konseptbutikk samme dag. Butikken byr på et komplett utvalg til alle hjemmets rom, i en atmosfære inspireret av moderne storbyleiligheter og nyskapende boutique-hoteller.

Konseptbutikkens intime atmosfære skaper et moderne interiørunivers med stort fokus på kundeservice. I butikken, som vil ha et utvidet sortiment, vil man få oppleve de seneste trendene og de nyeste H&M HOME-produktene. Dette inkluderer den nye møbel- og lampekolleksjonen, samt Classic Collection, en elegant og tidløs kolleksjon med nøye utvalgte materialer. (Pressemelding)