Pandora åpner i Oslo City

Fredag 19. januar åpner det danske smykkemerket Pandora konseptbutikk i Oslo City.

Publisert

- Oslo City er et pulserende senter og en naturlig hub for mange nordmenn som ofte reiser til og fra Oslo. Den sentrale plasseringen gjør at vi kan gi enda flere kunder muligheten til å utforske Pandoras store tilbud av håndbearbeidede smykker til tilgjengelige priser i et vakkert og inspirerende miljø, sier Kasper Grue, VP Pandora Nordic.

Den nye butikken på 30 kvadratmeter er Pandoras andre konseptbutikk i Oslo på under ett år, og som et av verdens største smykkemerker opplever Pandora en økende popularitet og etterspørsel på det norske markedet. Åpningen av den nye butikken er dermed et ledd i merkets strategi om å gi kundene muligheten til å oppleve hele universet av smykker gjennom et større antall konseptbutikker.

- Vi opplever at våre kunder og forbrukere generelt - også innenfor smykkebransjen - i stadig større grad etterspør merker fremfor produkter. Historier, holdninger, hensyn til mennesker og miljø og CSR generelt er noen av de verdiene som forbrukerne i dag ønsker i tillegg til produktet - og dette presenteres best i en konseptbutikk. I tillegg er hele sortimentet i konseptbutikkene bredere enn hos en multibrand-forhandler, noe mange kunder også etterspør", forteller Kasper Grue.

Om Pandora

Pandoras smykker selges i mer enn 100 land via ca. 7.900 forhandlere, hvorav mer enn 2.100 er konseptbutikker. Pandora ble etablert i 1982 og har hovedkontor i København. Selskapet beskjeftiger på verdensplan over 21.200 medarbeidere, hvorav ca. 12 500 arbeider i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheten produserer sine smykker. Pandora er notert på Nasdaq Copenhagen. I 2016 utgjorde selskapets samlede omsetning DKK 20,3 mrd. (ca. 2,7 mrd. EUR). (Pressemelding)