Lyst. romslig og delikat i den nye luxury-avdelingen hos Ørnulf Høyer
Lyst. romslig og delikat i den nye luxury-avdelingen hos Ørnulf Høyer

Mer luksus i Høyer Eger

Denne uken åpnet Høyer Eger en ny og større luxury-avdeling for damer i tredje etasje i Høyer Eger.

Publisert

Dermed er enda en utvidelse av lokalene klar etter at Høyer flyttet inn i 2009. Og det slutter ikke der. Til høsten står enda en utvidelse klar, denne gangen i andre etasje. Dermed vil lokalene på Egertorvet bli mer enn 4000 kvadratmeter.

Høyer var først ute med å satse på luksusvarer og «god feeling» i stor målestokk i Norge da han åpnet Høyer Eger i 2009. Rekken av skeptikere som dømte ham nord og ned var lang. Meget lang. Men i dag kan Ørnulf Høyer se skeptikerne midt i øynene og slå fast at det gikk an – at det faktisk var mulig å satse på high end klær og luksusvarer i Norge. Og om man ser på Høyer Eger som andemor, ligger det i dag en rekke andunger og dupper rundt henne i samme område form av monobrandbutikker for en lang rekke av de mest kjente internasjonale luksusmerkene.

Fortsatt potensial

- Vi vil ta personal shopping til et nytt nivå, sier Ørnulf Høyer
- Vi vil ta personal shopping til et nytt nivå, sier Ørnulf Høyer

- Er det forsvarlig å satse videre? Luksusmarkedet ser ut til å være i dyp krise og mange av de kjente merkene er inne i dramatiske snuoperasjoner?

- Konkurransen har hardnet til, og mange av de store merkene sliter. Men vi har skapt aksept for luksusmarkedet i Norge, det har blitt stuerent å omgi seg med luksus. Jeg mener bestemt at det fortsatt finnes vekstpotensial i Oslo og noen andre byer i Norge. Mens det andre steder er vanskeligere. De fleste butikker og sentra i Norge har færre kunder innom enn i tidligere perioder, men de som kommer, legger igjen mer penger. I Luxury-avdelingen for damer her i Oslo er trenden omvendt: her har vi hatt en økning på 25 prosent hittil i år, før utvidelsen, og mens det har pågått byggarbeid! I andre byer, hvor kundegrunnlaget er mer turistbasert, eller omstillingen i oljenæringen er mer merkbar, er det vanskeligere. Dog har vi gode resultater i for eksempel luksusavdelingen i Trondheim

Han viser rundt i de nyoppussede lokalene, hvor det er satt av god plass til sko og vesker, i elegante glassmontre og bord. – Sko og vesler har vært en meget viktig del av luxury-segemntet og er det fortsatt, men vi selger stadig mer klær i avdelingen, og legger opp utstillinger og vareeksponering ut fra det.

- Hos oss vil kundene oppleve et rikt utvalg og finne inspirasjon til å sette sammen antrekk til sin personlige stil. Alle skal få en god handleopplevelse og føle seg velkommen. Høyer Luxury Woman er et alternativ for kvinner som vil investere i varig kvalitet fremfor fast-fashion og bruk- og kast produkter.

Avdelingen har følgende merker: Saint Laurent, Chloé, Stella McCartney, Coach 1941, Isabel Marant, Valentino, Balmain, Aquazzura, Givenchy, Proenza Schouler, Lanvin, 3.1 Phillip Lim, Victoria Beckham, Max Mara, Jimmy Choo, DVF, Kolours Jewelry, Anton Heunis, Hanro, Missoni, Missoni Mare, Loewe, J.W Anderson, Fendi.

Personal shopping

Han har bygget en egen avdeling for personal shopping. Her kan enkeltpersoner og grupper få den hjelpen de trenger og få prøve og kose seg i ro og mak, i et eget rom, med god plass til omkledningsrom, slik at flere kan skifte samtidig. - Vi ønsker å ta personal shopping til et nytt nivå, slår Høyer fast.