Arne Sandaker og datteren Henriette Sandaker Mellegård ønsker velkommen til en ny og spennende butikk i Moss

Ny butikk og ny kundeopplevelse i Moss

- Vi vil gjøre butikken lit yngre og gi kundene en helt ny opplevelse med nye. Interessante merker, livsstilsprodukter og planter, sier Arne Sandaker i Porto Bello i Moss.

Publisert

Det er 35 år siden Sandaker åpnet Porto Bello i Moss, og nå åpner han igjen. Etter to uker hektisk ombygging inviterer han denne uken gamle og nye kunder inn i en hyggelig, lun og delikat butikk preget av helt ny innredning, med nye, duse og varme farger og md en mengde nyheter.

Planter og livsstilsproukter bidrar til å gi kundene en ny og annerledes opplevelse.

- Jeg er 66 år, og burde vel egentlig ha pensjonert meg. Men jeg fikk ny energi og ny giv da datteren min, Henriette, takket ja til å jobbe sammen med meg. Hun sørger for å bringe Porto Bello til et nytt nivå; med nye merker som gir oss en litt yngre profil, og med en satsing og oppfølging på nettsalg og markedsføring i sosiale medier som jeg ikke hadde hatt noen mulighet til å gjøre. Og så er jeg så inderlig lei av alt det negative maset om hvor ille alt er i bransjen. Det er massemuligheter for den som vil og tør satse. Det gjør vi, i stedet for å være meg i klagekoret, sier Sandaker.

Bård Løkenhagen i Interpartner Nor har stått for ombyggingen. Han har brukt duse farger som lys rosa på veggene, mikset med trestruktur, og mye gullfarge på stativer og detaljer. Sandaker er meget godt fornøyd med resultatet, og han satser på at kundene skal få en helt ny og spennende opplevelse:

- Det er selvsagt klær og tilbehør som er viktigst for oss, og her har Henriette sørget for å få tak i mange nye, spennende merker. Som Notes du Nord, LÉst, Aéryne og Tom Wood. I tillegg har vi tatt inn en rekke livsstilsvarer, som duftlys og andre interiørartikler, og vi kommer til å følge opp med hudpleie og parfyme. Ettersom jeg i utgangspunktet er blomsterdekoratør, er det ekstra artig at jeg kan utnytte gamle kontakter og få inn planter som en del av sortimentet. Plantene gir butikken et mykt og hyggelig preg, og er en interessant del av sortimentet, sier han.

Porto Bello har alltid vært kjent for å legge stor vekt på emballasje og innpakning, og dette tar Sandaker og hans medarbeidere et skritt videre. Alle plastposer er kuttet ut og erstattet med papirposer og muligheter for å kjøpe miljøvennlige handlenett. Og det er investert kraftig i delikat papir og emballasje. - Det koster, men jeg føler det er en riktig investering for å gi kundene den siste prikken over i-en i handleopplevelsen, sier Arne Sandaker.

Powered by Labrador CMS