Floyd åpnet i Bodø og Tromsø
Floyd har åpnet egne butikker i Tromsø og Bodø, og de neste ukene åpnes det butikker i Strømmen og Horten.
- Vi fortsetter å posisjonere oss og utvikle vår distribusjon slik at vi har flere bein å stå på: med engrossalg, egne butikker, solide samarbeidsbutikker og nettbutikk, sier daglig leder Tommy Smith. – Vi mener at dette er en gunstig tid å satse videre i, legger han til.
Med de fire siste butikkene har Floyd 18 egeneide butikker, 26 samarbeidsbutikker og 14 shop-in-shop. - Vi er hele tiden åpne for å finne gode samarbeidspartnere eller åpne egne butikker der forholdene ligger til rette for det. Men vi unngår steder hvor vi har god distribusjon og gode samarbeidspartnere fra før, sier han.
Både Tromsø og Bodø har nylig åpnet, og Smith er godt fornøyd med de første ukene. – Vi har utviklet oss til å bli en breddeleverandør, slik at butikkene hovedsakelig er fylt med Floyd-varer, men med noen eksterne merker for å få riktig utvalg og høy attraktivitet. De eksterne merkene velges ut slik at de ikke er i direkte konkurranse med hverandre. Det kan variere noe fra sted til sted, avhengig av lokale forhold, sier Smith.
Han er meget god fornøyd med 2019, med en totalomsetning for konsernet på rundt 280 millioner, og et resultat på 25 millioner. Korona-pandemien gjorde at mye omsetning gikk tapt i mars og april, men etter en god sommer og en sterk avslutning på året regner han med at Floyd kommer opp i en omsetning på linje med fjoråret, men med litt svakere inntjening, noe han han kalkulert med.