Godt samarbeid – ny butikk
Vi må samarbeide tett, være fleksible og hele tiden være åpne for å finne gode løsninger som gjør at butikkene tjener penger og overlever, sier Keld Christensen, ansvarlig for b.young i Norge.
Et eksempel på det gode samarbeidet manifesterte seg i Trekanten i Asker denne uken, da Cathrine Walstad Bukier åpnet ny b.young-butikk. Hun var en av de første som inngikk franchiseavtale med daværende b.young-eier John Gilbert Helgeland for 21 år siden og har på det meste hatt tre b.young-butikker, på Kolsås, på Liertoppen og i Asker.
Da det ble ledig et større lokale i senteret i Asker, grep hun sjansen. Mye takket være Keld Christensen, ifølge henne selv: - Jeg var i tvil om jeg skulle satse videre med en ny, større butikk, men Keld overbeviste meg med sin entusiasme og handlekraft, sier hun, og er full av lovord om samarbeidet med Christensen og den hjelpen hun har fått fra konsernet i Danmark for å bygge den nye butikken. – Profesjonelt og uhyre effektivt, slår hun fast.
- Det ble en delikat butikk, lyst og innbydende i inngangspartiet, med varmere, mørkere toner og masse grønne planter lenger inn i butikken, og et godt skjermet område ved prøverommene.
B.young er selvsagt hovedmerket i butikken, og i tillegg har hun tatt inn andre DK Company-merker Cream, Fransa og Saint Tropez, i tillegg til Floyd, slik at hun kan favne forholdsvis vidt og tilfredsstille både eksisterende og nye kunder med en variert merkemiks.
Keld Christensen er godt fornøyd med utviklingen i kjeden. Nylig er det bygd om og reåpnet flere b.young-butikker, og flere følger.