Lindex-store-concept-entran.jpg

Ny innredning hos Lindex

Lindex fornyer seg og lanserer et nytt innredningskonsept. Kjeden satser mye på miljø og bærekraftighet, og dette preger dem nye innredningen, melder Kjedemagasinet.

Publisert

Lindex nye innredningskonsept lanseres i Oslo i november. Foto: Kjedemagasinet)

For to år siden vant Lindex "Årets Inredningskoncept" på Habit Fashion Awards. Et nytt og videreutviklet konsept blir nå å finne i noen av kjedens 430 eksisterende butikker, samt i alle nye.

Konseptet skal inspirere kundene og fokuserer på bærekraftige materialer, og vil bli vist første gang når motekjeden åpner ny butikk på Karl Johan i Oslo 24. november. Konseptet er utviklet av Lindex sine arkitekter og prosjektledere som sammen har utviklet mange ideer, både internt og i nært samarbeid med det britiske designbyrået Dalziel & Pow.

- Vi vil skape et inspirerende motemiljø, en butikk man ikke kan la være å gå inn i. Man skal få en herlig velkommen atmosfære, fylt av tips og ideer til den moteinteresserte kvinne, sier Hanne Leino, Landsjef for Lindex Norge.

- På nye markeder er butikken den viktigste kommunikasjonskanalen, og vi er også stolte over at man kan kjenne igjen vårt skandinaviske utspring i interiøret. Vår ambisjon er å gjøre det enkelt for dagens moteinteresserte kvinne, ved at hun kan finne alt innen mote i Lindex sine butikker – både til seg selv og til sine barn.

Bærekraftighet

Bærekraftighet har vært viktig for det nye innredningskonseptet. Kjeden har i dag et av de laveste forbruksnivåene i bransjen. Også de nye materialene har møtt krav til bærekraftighet og Lindex har jobbet med "BASTA" som er en miljøsertifisering for innredning.

I tillegg til fokus på inspirasjon og bærekraftighet, har Lindex satset på kommunikasjon i prøverommet og andre deler av butikken. Barneavdelingen har for eksempel fokus på lekenhet og er nøye gjennomtenkt for å tiltale barna, i både farger og former. (Kjedemagasinet)

Powered by Labrador CMS