Ny innredning hos Lindex
Lindex fornyer seg og lanserer et nytt innredningskonsept. Kjeden satser mye på miljø og bærekraftighet, og dette preger dem nye innredningen, melder Kjedemagasinet.
Lindex nye innredningskonsept lanseres i Oslo i november. Foto: Kjedemagasinet)
For to år siden vant Lindex "Årets Inredningskoncept" på Habit Fashion Awards. Et nytt og videreutviklet konsept blir nå å finne i noen av kjedens 430 eksisterende butikker, samt i alle nye.
Konseptet skal inspirere kundene og fokuserer på bærekraftige materialer, og vil bli vist første gang når motekjeden åpner ny butikk på Karl Johan i Oslo 24. november. Konseptet er utviklet av Lindex sine arkitekter og prosjektledere som sammen har utviklet mange ideer, både internt og i nært samarbeid med det britiske designbyrået Dalziel & Pow.
- Vi vil skape et inspirerende motemiljø, en butikk man ikke kan la være å gå inn i. Man skal få en herlig velkommen atmosfære, fylt av tips og ideer til den moteinteresserte kvinne, sier Hanne Leino, Landsjef for Lindex Norge.
- På nye markeder er butikken den viktigste kommunikasjonskanalen, og vi er også stolte over at man kan kjenne igjen vårt skandinaviske utspring i interiøret. Vår ambisjon er å gjøre det enkelt for dagens moteinteresserte kvinne, ved at hun kan finne alt innen mote i Lindex sine butikker – både til seg selv og til sine barn.
Bærekraftighet
Bærekraftighet har vært viktig for det nye innredningskonseptet. Kjeden har i dag et av de laveste forbruksnivåene i bransjen. Også de nye materialene har møtt krav til bærekraftighet og Lindex har jobbet med "BASTA" som er en miljøsertifisering for innredning.
I tillegg til fokus på inspirasjon og bærekraftighet, har Lindex satset på kommunikasjon i prøverommet og andre deler av butikken. Barneavdelingen har for eksempel fokus på lekenhet og er nøye gjennomtenkt for å tiltale barna, i både farger og former. (Kjedemagasinet)