Europas største lanseres i Norge
Zalando, Europas største netthandel for sko og mote, lanserer nå Zalando.no for sine norske kunder.
Zalandos utvalg for dame, herre og barn strekker seg fra populære high street-merker til designermerker Foto: Zalando
Zalando.no gikk på nett i Norge 12. september, og drives av en norskspråklig avdeling basert i selskapets hovedkvarter i Berlin.
– Etter å ha lansert Zalando med stor suksess i en rekke Europeiske land, ser vi nå frem til å benytte vår kundeservice og moteekspertise for å vinne over det norske markedet, sier Robert Gentz, en av Zalando’s administrerende direktører.
Nettbutikken består i dag av om lag 120.000 produkter og over 1000 merker, og utvalget strekker seg fra populære «high street» merker til ettertraktede designere. Zalando tilbyr gratis frakt og retur og gratis kundeservicetelefon.
Zalando skriver i en pressemelding at de ligger langt foran sine konkurrenter i det tyske markedet, og at de er Tysklands nest mest populære merke, kun slått av Volkswagen.