cream-1

Cream jubilerer og satser

Cream markerer sitt 10 års-jubileum i 2014 og Mona Lise Winther kan feire ti år som hovedagent for merket i Norge. Det skal markeres med en egen jubileumskolleksjon, og DK Company planlegger å åpne flere Cream konseptbutikker i Norge.

Publisert

Therese Aasland, Stine Andal og Mona Lise selger Cream og Creamie.

I starten var Cream bare et lite sidemerke til Kaffe, kun med ekspresskolleksjoner. Merkets popularitet økte raskt, så vi gikk over til seks forhåndsinnsolgte kolleksjoner pr år pluss to expresskolleksjoner. Det vil si at Cream leverer nyheter ut til butikkene annen hver uke.

- Dette er en viktig grunn til at Cream ble en kjempesuksess, og er det fortsatt. Som så mange andre leverandører har vi merket at det har vært tøffere for forhandlerne det siste halvåret 2012 og starten på 2013. Dette har nå definitivt snudd, og vi er svært optimistiske og positive med tanke på framtiden, sier hun.

Cream har åpnet konseptbutikk i Byporten i Oslo.

Konseptbutikker

I løpet av 2013 ble det åpnet to Cream konseptbutikker i Norge. En i Byporten i Oslo og en i Borg Storsenter i Østfold. For å markedsføre Cream enda mer som merke planlegges det derfor flere konseptbutikker.

Satser på Cream og Creamie

Mona Lise hadde agenturet på både Cream, barnemerket Creamie, Kaffe og Denim Hunter (tidligere Kön & Mön) fram til i fjor.

–Jeg tok noen måneder fri i 2012 hvor jeg tok min datter Leah ut av skolen og reiste jorden rundt . Fra Grand Canyon, USA til Macchu Picchu , Peru, til Australia og New Zealand. Da fikk jeg tid til å tenke på mine prioriteringer i livet , og bestemte meg for å prioritere familie og meg selv høyere .

Jeg følte at jeg aldri ble ferdig med arbeidsoppgavene. Jeg ønsket meg mer tid til familie og meg selv. Derfor solgte jeg agenturene på Denim Hunter og Kaffe i juni 2013 for å satse mer på Cream og vårt barnemerke Creamie. Vi har også en tilbehørskolleksjon, Cream de Luxe, forteller hun.

Jobber sammen

- Cream er et selvstendig merke som er mer enn bra nok til å stå alene. Vi har de siste årene valgt å separere Kaffe og Cream mer enn før. Men merkene er ikke konkurrenter, så de kan gjerne være sammen i butikk. Derfor jobber vi fortsatt tett sammen.

Naturinspirasjon

- Creams høstkolleksjon preges av en tydelig naturinspirasjon, men også en kul blomsterlook med grafisk uttrykk. I tillegg er det inspirasjon fra den gamle industrielle verden med en mer rå stil. Uansett den sesongaktuelle trend så vil Cream alltid beholde sitt DNA, som er luksus bohem med lekre detaljer. Cream kan mixes og matches så den moderne kvinnen kan få sin egen individuelle stil, sier, sier Mona Lise.

Powered by Labrador CMS