Digitalt yttertøymagasin fra Molo

Den danske barnetøyleverandøren Molo går nye veier i markedsføringen av yttertøy for barn ved å lansere et digitalt yttertøymagasin.

Publisert

Det digitale magasinet har som mål å være en informasjonskanal for forbrukerne og et verktøy for forhandlere som vil vite mer om plaggenes kvalitet, funksjoner og tekniske egenskaper. I tillegg blir det dypere intervjuer og annet redaksjonelt innhold som ikke bare dreier seg om salg.

- Den digitale kommunikasjonen er et viktg ledd i molos marketingstrategi, og med vårt nye magasin forsøker vi å tenke nytt og utfordre den tradisjonelle , trykte katalogen. Resultatet er blitt et digitalt yttertøymagasin hvor vi forener det redaksjonelle med det visuelle, samtidig som vi skaper et interaktiv verktøy med linker til molos andre plattformer og kanaler, forklarer Product & Marketing Director Rikke Jepsen.

Sammenlignet med andre produktgrupper er det større behov for å fortelle om egenskapene ved yttertøy fordi kundene ofte stiller flere krav til funksjoner i letingen etter det rette plagget. Det kan ofte være vanskelig å navigere rundt i vannsøyletrykk, pustbarhet, tapede sømmer og ulike typer reflekser. Derfor har molo samlet relevant informasjon og presenterer det på en visuelt appetittelig og delikat måte for å gjøre det enklere både for kunden og forhandlerne, skriver molo i en pressemelding.

Uten PFC og skadelige stoffer

Alt teknisk yttertøy fra molo med vannavvisende overflatebehandling er fra og med denne sesongen fri for PFC (PFOS, PFOA). I stedet brukes en fluorfri løsning, da molo ikke tillater noen skadelige stoffer i sine produkter.

Powered by Labrador CMS