Ecco vokser og oppgraderer
Ecco rapporterer om rekordresultater i 2013 med en økning i resultat etter skatt med 16 prosent for 2013. Et år hvor det ble gjennomført tunge investeringer i nye butikker og oppgradering av butikker og shop-in-shops i Norge.
Ifølge en pressemelding hadde Ecco en omsetning på 1,1 millioner euro, et resultat før skatt på 165 millioner og resultat etter skatt på 106 millioner euro i 2013.
Selskapet økte antall Ecco-butikker og shop-in-shops til 2.989, og merket selges nå i 15.000 butikker i 87 land. Selskapet har full kontroll med all ledd i produksjonen, med egne garverier, fabrikker, distribusjonssentre, engrossalg og retailaktiviteter.
Ecco satser tungt i Norge og investerte i nye butikker og oppgraderinger Norge i 2013. Dette arbeidet vil fortsette i 2014.
– Vi legger store ressurser i å oppgradere butikker for å bli mer interessante for enda flere kunder. I år vil vi gjennomføre rundt 20 prosjekter, både butikker og shop-in-shops over hele landet, sier Claus Frisenberg Pedersen, General Manager i Ecco Scandinavia.
Ecco har i dag 21 monobrand-butikker og rundt 500 shop-in-shop-løsninger i Norge.