KappAhl med nettbutikk i Norge

KappAhl lanserer nettbutikk i Norge og Finland. Med ny design og avansert teknologi utnytter motekjeden potensialet i e-handel.

Publisert

Det er kundene som velger når, hvor og hvordan de vil shoppe, sier KappAhls konsernsjef Johan Åberg. KappAhl skal være tilgjengelig hele døgnet, alle dager.

KappAhls e-handel i Sverige har hatt en svært positiv omsetningsutvikling siden starten 2011. Motekjeden ser at kundene bruker stadig mer tid på internett og mindre tid ”på gaten”.

– I dag sjekker kundene stadig mer på nettet og forbereder sine kjøp før de handler, det fører til færre og kortere besøk i våre fysiske butikker. Dermed kreves det mer av KappAhl i form av tilgjengelighet og et tydelig konsept sier KappAhls markedsdirektør Joakim Holmstrand.

Enkelt å handle, døgnåpent og mer inspirasjon er nøkkelord for utviklingen av de nye nettsidene. I tillegg er det lagt vekt på en moderne design og sikre og effektive løsninger. Det handler blant annet om nye søkemuligheter, bedre betalings- og fraktmuligheter, og ikke minst design som gjør at nettsidene automatisk tilpasser seg skjermen uansett om kunden benytter PC, mobiltelefon eller lesebrett. – De nye nettsidene gir selskapet mer fleksibilitet og treffsikkerhet, sier Joakim Holmstrand. For kundene handler det om at alt skal ha samme uttrykk, de skal kjenne seg igjen uansett om de er på Shop Online eller ute i en av våre butikker.

– Målet vårt er å åpne Shop Online i flere av våre markeder. Neste lansering blir Polen i første halvår 2015, avslutter Johan Åberg.

Powered by Labrador CMS